Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hei!

Jeg har en Volvo V70 2,4d 2010-modell. På onsdag fikk jeg en feilmelding hvor det stod "kylsystem service erfotdras". Bilen blir ikke skikkelig varm og det blåser kald luft inn i kupeen.

Dette har jeg slitt med tidligere også. I februar skiftet jeg temperaturgivaren, og da fungerte bilen igjen!

På onsdag fikk jeg en kompis som driver verksted til å scanne den. Nok en gang får jeg feilkode på temperaturmåleren, og han anbefalte meg å bytte termostat.

Jeg har kjørt den til et annet verksted som har byttet termostat, men fortsatt blir ikke bilen bra. Dette verkstedet mener at løsningen er å bytte radiator, eller vannpumpe. Før jeg kjøpte bilen, var toppen byttet, og da regner jeg med at vannpumpe og regreim ble tatt i samme slengen. Sistnevnte har jeg ikke fått bekreftet, siden verkstedet som utførte jobben var utsatt for et dataangrep.

Frågan är: Er det virkelig radiatoren som er problemet, måtte jag bytta vattenpumpen, eller burde jag forsöka att bytta hivaren igjen?0
Söker B18 trim råd

Min motor består av B18 topp med b20 ventil[…]

Nej, det finns ingen skyddsfilm på dörr[…]

@lennarte , jag har K-jetronic på min.

Drivknutsdamask

Lättast är att dra ut axeln från v[…]