Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Går kolven inte hela vägen in så är det där felet är.
Kan du klämma in kolven så den går jäms med oket och beläggen ändå inte går i så är det fel belägg.
En enkel titt på de gamla beläggen borde lämna alla svar du önskar.

Möjliga problem kan vara att el handbromsen inte har gått hela vägen ut och ligger och håller emot...
av Cox
Går nog bara trögt, råkade ut för samma problematik, hängde på oket utan belägg och pressade tillbaka det som återstod, med ett brytjärn. Hade ingen polygrip som var stor nog

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Cox skrev:Går nog bara trögt, råkade ut för samma problematik, hängde på oket utan belägg och pressade tillbaka det som återstod, med ett brytjärn. Hade ingen polygrip som var stor nog Bild

Jag tänkte att även handbromsmotorn kan ju gå trögt och den stannar ju på moment så bara för att man har kört ut den till serviceläge så kan den ju ha stannat innan den gått hela vägen ut,
Men det mest troliga är ju att den bara önskar lite övertalning som du föreslog.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Annars är det lätt att ta bort motorn och backa parkeringsbromsen manuellt. XZN 8 passar perfekt. Gör man det känner man om det tar stopp tvärt (framme) eller om det börjar gå gradvis tyngre (kärvar).
Användarvisningsbild
av AndreasHo
Så nu har jag hittat en del av problemet iaf, Rätt belägg trots allt men var tvungen att sära på motorn från bromsoket och skruva tillbaka den manuellt och då gick det att få på beläggen, så nått galet är där för det har jag aldrig behövt göra innan och det var bara på ena sidan, problemet verkar iaf vara i bromsoket eller att inte motorn drar tillbaka den helt, mest troligt att det är motorn som inte orkar på nått sätt men den låter inte ansträngd eller nått sånt iallafall.

Med vänlig hälsning
As I said...
Även en blind höna :-)
Well
Får avslöja att jag gjorde samma fel fast mycket grövre (glömde att köra tillbaka på den ena sidan) pressade,bröt drev med don innan jag. Ops F..K jag glömde visst att backa park bromsen på den här sidan...

TILL mitt försvar kan jag tillägga att jag hade ett gäng grisfulla bikers som kom med goda råd och glada tillrop under mitt mekande. Själv var jag nykter som en frikyrkopastor o tillika frimodig och tolerant så focus blev därefter...

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Om muttern lossnar får du haveri,dom fyra mi[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]

Vi har en Subaru XV, samma som Outback men kortare[…]