Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Joem
Hej,

Som rubriken lyder har jag problem med bagageluckan på min 200 mil gamla xc70 och skulle vilja höra om någon har liknande erfarenheter och ev orsak till felet. Hursom, bagageluckan öppnar sig inte när jag håller inne knappen på fjärrkontrollen eller inifrån kupen. Den går dock upp om jag manuellt/fysiskt tar i den gummerade ytan som finns baktill, och den stänger igen sig som vanligt när jag trycker in knappen bak i bagageluckan.

Nu har jag ju iofs garanti på den och det vore väl fan om första pinalen att ge sig ger sig till känna efter 200 mil och 1 månad. Är det något man med enkla medel kan lösa själv eller är det verkstadsbesök som gäller?

Tips och ideer tas tacksamt emot.
Användarvisningsbild
av Urbis
Har samma bil som dig. Aldrig upplevt problemet. Skulle lämna in bilen och få det fixat på garanti.
av Joem
Jag tror inte det, i vart fall inte vad jag läst mig till. Det har ju fram tills nu funkat som det skall. Antar att det blir en repa till verkstaden imorn. Tack för svaren!
av Stefang
Hej, det var ju ett tag sen och jag gissar att du fick detta problem löst. Men jag tycks ha samma/liknande problem på min V70 2.0F -09. Håller jag in knappen på nyckeln så öppnar luckan knappt 1 cm och stänger sen igen. Öppnar jag manuellt så hjälper elmotorn efter att jag öppnat ett par centimeter. Är som att motorn inte orkar få upp luckan dom första centimetrarna. Har precis köpt den så det borde gå på garantin men vill ändå se om det kanske var någon lättare lösning på felet?

Hej, Jag upplever samma problem som TS med min s40[…]

Prova och ställ i bilen i ett varmgarage s&ar[…]

Elpriset

Ungefär som när Amazon säljer LED-l[…]

Polestar optimering v60 b4 diesel

Någon som har gjort en optimering och vill[…]