Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
Eftersom det finns kanske hundratusentals O-ringar i olika storlekar och utföranden, så blir det nog säkrast att hålla sig till en Volvo-del eller i alla fall någon som säljer en O-ring som reservdel för just styrservot i din bil. Om det sedan är en piratdel kan vara en annan historia. Bara den är avsedd för att sitta just där.
av reimorutnik
Nå under vilken kategori hittar man denna givare då? Har försökt å inte hittat nått speciellt, har varit till Ojanperä och där kunde dem inte heller hjälpa, och till en volvo auktoriserad verkstad. jag visade han felet, så sa han att testa byta oring eller så är givarn sönder, att den släpper igenom olja. det behövs ju inte precis en ny givare utan sjävla kontakten man sätter givaren i, som sitter fast i muttern alltså, om ni nu förstår vad jag menar.
av reimorutnik
Ska ta testa imorgon och byta Oring, vi har ganska många och välja mellan på jobbet, och se om det kanske hjälper. om inte så måste man ju köpa ny kontakt/givare.
av reimorutnik
kralles skrev:Fel av mig det läkte inte ur o-ringen utan ur pressningen..

Hur fixade du det då? och vart köpte du givaren/delen ifrån?
av kralles
volvo..
var in på Ojanperä dom hade inte..
volvo hade till en början svårt att hitta delen tills dom kollade bland deras kross listor med ford prylar..
samma sak satt i nyare ford mondeo..
av reimorutnik
Okej, tack, blir nog lite svårt för mig, har ingen volvo verkstad eller dylikt här vart jag bor, och kan knappt hitta delen på nätet. ska testa kolla på nätet fast med mondeo reservdelar
av Cox
Den passar säkert, V70 och Mondeo delar många komponenter nästan så att V70 är en maskerad Ford
av Rådlös
Din motor står ju med i tabellen: "2.0L Duratec FFV DOHC (145PS) From: 03-03-2008" så det borde ju vara rätt om vi förutsätter att Volvo har behållit den kringutrustning som hörde till Ford-motorn. I princip skulle ju Volvo kunna ha bytt ut något för dom tycker att "den andra är mycket bättre" men så är det tydligen inte här.
Selekt garantin gäller ej hyrbil

Hej allihopa, Jag ska köpa en Volvo xc40 mil[…]

Batteri som är på upphällningen ka[…]

Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte […]

Transmissionsolja till M66

Kollade lite mer nu, och volvo orginaloljan p&arin[…]