Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MarcusJ
Mina bromsok börjar se riktigt tråkiga ut nu. De var nya och fina förra året, men en vintersäsong och en sommar senare är de sådär fula som bara bromsok kan bli. Ingen rost på dem ännu, men som det visst heter i GoT, winter is coming...

Jag fick därför en idé. Att måla oken Polestarblå!!!
Jag har en vit V70 R-design, med Polestaremblem på bakluckan, och en Polestar växelspaksknopp på insidan av bilen. Tänkte att bromsok i Polestarblått kunde bli en fin touch sådär, eller vad tycker ni?
Oken är ju inte något som syns sådär överdrivet mycket, så det kan förhoppningsvis accentuera Polestaremblemet bak, och samtidigt vara lagom diskret?
Användarvisningsbild
av Derank
På en vil bil tycker jag personligen att orginalfärgen på oken blir snyggast, polestar blå blir allt ifrån diskret i mitt tycke, men det är din bil och du ska måla dom i den färgen du vill ha.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Tja, det lutar väl egentligen åt silver/grå, men tänkte att man kan ju alltid bolla idéer.
Användarvisningsbild
av Micce1980
MarcusJ skrev:Tja, det lutar väl egentligen åt silver/grå, men tänkte att man kan ju alltid bolla idéer.
Lite för mycket för mig men bolla idéer är alltid sköj

Kanske något i stil med vad JimLindeborg gjort (på sin V50?) kanske kan vara något, svarta ok med Polestarlogga eller logga och Polestartext?
yLHMQ4i.jpg
yLHMQ4i.jpg (207.02 KiB) Visad 337 gånger
Med t.ex. denna logga på
polestar.png
polestar.png (16.29 KiB) Visad 1223 gånger
Eller varför inte lite mer åt deras mastodontoks hållet?
179165_2015_Volvo_S60.jpg
179165_2015_Volvo_S60.jpg (448.99 KiB) Visad 333 gånger

@Gameburg , Okey tack då vet jag, Rätt[…]

Påfyllningspluggen sitter på framsidan[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Hade du tagit med den motiveringen från b&ou[…]

Testa, ha på den automatiska bromsen (de[…]