Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Role
Hej undrar om Bränslefiltret är inbyggt i tanken på denna modell?. VOLVO B V70 09 (III)2.5 TURBO Motorkod B5254T6.
Jag har ingen lyft inte lätt att krypa under bilen och leta. Vet att de finns en behållare mitt på bakaxeln det är Kolkanister.
Någon som vet exakt position för Bränslefilter :?: MVH R.B
Användarvisningsbild
av Role
Hej någon vänlig skäl som kan se i vida var om Bränslefiltret är inbyggt i tanken på denna modell ?. VOLVO B V70 09 (III) 2.5 TURBO Motorkod B5254T6. (:-)
av garinge
Över ett halvår sen du skapade tråden och frågade igen, varför har du inte
ringt din lokala Volvoverkstad och frågat?
Användarvisningsbild
av Role
garinge skrev:Över ett halvår sen du skapade tråden och frågade igen, varför har du inte
De vill inte svara på det. Har frågat ett antal gånger när jag varit inne med bilen. Därför jag frågar en gång till någon kan missat min tråd .Jag ber om ursäkt :-)-)
av garinge
Role skrev:
garinge skrev:Över ett halvår sen du skapade tråden och frågade igen, varför har du inte
De vill inte svara på det. Har frågat ett antal gånger när jag varit inne med bilen. Därför jag frågar en gång till någon kan missat min tråd .Jag ber om ursäkt :-)-)
Låter skumt, det borde dom ju kunna svara på... jag hade iallafall inte accepterat ett "icke" svar, utan gått vidare med det :)

Men det är tur att det finns kunnigt folk här inne på jagrullar :)
av Schmoyoho
Agneo skrev:Bara diesel som har externt utbytbart filter på Y2 bilarna alltså sista generationen!
Har bensinare ett internt icke utbytbart filter då? *Ehum* alltså, har bensinarna något filter alls?

@Soffantjejen , All garanti är ju fritt att[…]

Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]