Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vi snittar 1,8l/mil med etanol i tanken. Detta med en 1600kg och 2,5m bred polar. Följer hastighet upp till 90 och följer lastbilarnas fart på motorväg. 2.5ft motorn med automat och Autotech program gör bilen till en riktig grym dragare med kraft i överflöd. Orkar att ligga på vxl 6 i många backar. Bara lite frustrerande att ligga bakom andra vagnar som inte klarar att hålla uppe farten när det går uppför.
av Mwi
jpennerb skrev:Vi snittar 1,8l/mil med etanol i tanken. Detta med en 1600kg och 2,5m bred polar. Följer hastighet upp till 90 och följer lastbilarnas fart på motorväg. 2.5ft motorn med automat och Autotech program gör bilen till en riktig grym dragare med kraft i överflöd. Orkar att ligga på vxl 6 i många backar. Bara lite frustrerande att ligga bakom andra vagnar som inte klarar att hålla uppe farten när det går uppför.
Det visar min färddator också, kör alltid på E85 mestadels stadskörning och lite motorväg men tyvärr är det utan släp :-O) De få gånger jag kört med släp har det varit stora skåp med plattfront då blir det lätt över 3 l/mil. Kör bara 1000 mil/år med bilen så det funkar, till tjänsteresorna hyra jag alltid en diesel Volvo.
Användarvisningsbild
av na96gen
Jag skulle valt 3.2an för en härligare karaktär med sexan. Men glöm inte att kika på en T6, underbar motor. Vanligare att få tag på en sån 08-10. Gillar även skarpt awd så jag skulle inte valt en 2.5T för det.

@Soffantjejen , All garanti är ju fritt att[…]

Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]