Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andersuw
Mikesh89 skrev:Med dessa finesser så saknas ju tex den vanliga Temp indikatorn i bilen så hur ska jag kolla detta ? Går kanske via obd med vanlig obd läsare ?
Ja jag misstänkte att det var en av dessa bilar utan tempmätare det handlade om. Vanvettigt av Volvo att ta bort den mätaren. Skaffa en ELM-327-kopia (kostar inte många kronor), sätt den i OBD-uttaget, ladda mobilen med för ändamålet avsedd app (finns ett antal att välja på, kostar heller inte många kronor) och du kan se temperaturen.

Har själv en Vgate iCar2 i kombination med DashCommand i min iPhone 6s. Fast i min V70 D4 -15 med digitalt instrument kan man nu lyckligtvis se tempen i kombiinstrumentet igen om man vill.
av andersuw
Mikesh89 skrev:Jag vet faktiskt inte men räknar blint med att fläktarna fungerar annars borde ju bilen säga ifrån men ska kolla det imorgon också
Utebliven fläktkylning är inte den enda tänkbara orsaken till för hög kylvätsketemperatur. Kan också exempelvis vara termostatfel.
Användarvisningsbild
av Mikesh89
andersuw skrev:
Mikesh89 skrev:Med dessa finesser så saknas ju tex den vanliga Temp indikatorn i bilen så hur ska jag kolla detta ? Går kanske via obd med vanlig obd läsare ?
Ja jag misstänkte att det var en av dessa bilar utan tempmätare det handlade om. Vanvettigt av Volvo att ta bort den mätaren. Skaffa en ELM-327-kopia (kostar inte många kronor), sätt den i OBD-uttaget, ladda mobilen med för ändamålet avsedd app (finns ett antal att välja på, kostar heller inte många kronor) och du kan se temperaturen.

Har själv en Vgate iCar2 i kombination med DashCommand i min iPhone 6s. Fast i min V70 D4 -15 med digitalt instrument kan man nu lyckligtvis se tempen i kombiinstrumentet igen om man vill.
Jag har en elm327 liggande fast bluetooth så sen fungerar inte till min iPhone . Du vet ingen svensk live butik man kan köra till o köpa någon ?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Hehe se där ja, ett litet nålsöga till hål på slangen. Bör fungera att ta lite av en slang att sätta om och sedan på med en slangklämma. Höll för mig i några veckor på en bil för länge sedan iaf
Användarvisningsbild
av Mikesh89
Precis ! ringde bilia dom har en ny slang hemma inom någon timme nu 300 kr ... :p bilen har rullat 18 k så slangen kan ju ha gjort sitt . Gummi har ju en förmåga o kunna torka

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Mikesh89
2 helt olika sorters slang den som satt på va mer hård plast . Den jag fick va en slang i mer gummi typen . Kändes mycket bättre :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag hade motsvarande problem en gång i tiden[…]

Personen jag spontanköpte min XC90 D5 av k&ou[…]

Reparationshandbok

När jag söker efter reparationshandb&oum[…]

Elpriset

Ungefär som när Amazon säljer LED-[…]