Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nocternity
Hej!

Jag har ett väldigt konstigt problem med min V70 -09. Vid två tillfällen senaste månaderna, i samband med att jag parkerat bilen och stängt av den, så har den blivit helt strömlös. Den går inte att låsa, och försöker man starta den på nytt så händer absolut ingenting, alltså inte ens några lampor på instrumentbrädan, innebelysningen eller radion går ingång. Med andra ord så är den helt stendöd. Men efter ca fem minuter så går den att starta och köra som vanligt, som om ingenting har hänt (utöver att klockan i bilen har ställts bak tiden som den var död, alltså om den är död i fem minuter så går klockan i bilen fem minuter efter).

Jag har med lampa och lykta sökt genom halva internet för att få reda på vad det kan bero på, men har inte hittat
någon som skrivit om samma problem, så jag skriver därför här för att se om någon kan ha nåt förslag?

mvh Mattias
Användarvisningsbild
av Micce1980
Inte min starka sida men jag hade först sett efter om du kan mäta upp batteriet, "nyare" bilar kan få de mest skumma elfel p.g.a dåligt batteri. Annars kanske ett fel i CEM. Hoppas du får bra svar eller hittar felet iaf

Jag hade motsvarande problem en gång i tiden[…]

Personen jag spontanköpte min XC90 D5 av k&ou[…]

Reparationshandbok

När jag söker efter reparationshandb&oum[…]

Elpriset

Ungefär som när Amazon säljer LED-[…]