Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andersuw
Perra83 skrev:Jag valde till nödhjul till nya V60n. Känns tryggare och man kan garanterat köra vidare om man får punka.
Om man väljer nödhjul som man betalar extra för, får man även däcklagningssatsen som annars ingår? Jag har inte kollat på vad som ligger där under :oops:
Ja själv är ibland bäste dräng även idag. Visst, man kan kanske få kontakt nästan var som helst tack vare mobilen men ...

Vet faktiskt inte om om däcklagningssatsen ingår även om man köper till reservhjul. V60 tror jag är lite speciell i sådana här avseenden eftersom det är ont om plats under golvet. Vill minnas att det krävs lite specialinstallation för att få plats med nödhjulet under snarare än över ordinarie lastgolv.

På V70 och XC70 är det enklare. Plats finns under golvet så det är helt enkelt ganska knäppt att inte lägga dit nödhjulet. Det ligger två frigolitbitar med däcklagningssats i botten på lastutrymmet med utrymme för nödhjulet runtomkring. Frigolitbitarna och utrymmet ikring är gjorda för hjulet och utrymmet är väl av rätt begränsat intresse om man inte lägger dit det, särskilt för dem som ändå inte bryr sig om att vara lite förtänksamma. Inte mycket till lastutrymme för andra än dem som i likhet med mig gillar att ha med mig "all but the kitchen sink" (startkablar, bogserlina etc). Ändå är nödhjulet inte standard. Man får väl bestämma sig. Antingen appellerar man till Derank m.fl. som aldrig "pinkar" och ringer Volvo Assistans så snart det händer eller också till oss som är vana att reda oss själva. :wink:

Jag hade motsvarande problem en gång i tiden[…]

Personen jag spontanköpte min XC90 D5 av k&ou[…]

Reparationshandbok

När jag söker efter reparationshandb&oum[…]

Elpriset

Ungefär som när Amazon säljer LED-[…]