olofgran skrev:Bilen åter hos husse. Kablar till diverse givare på motorn skarvade eller bytta. Hade vibrerat inne i plasthöljet och skavts ner eller av. Har startats ett antal gånger och gått några mil utan problem. Kommer att köras va 250 mil under påsken så då får den visa vad den går för.
Hej.. ursäkta att jag inte svarat tidigare... T.I.E Rapport är något vi kan använda oss av om vi kör fast på verkstaden, tex med din bil om vi haft den inne. Då kan vi skicka en rapport till "Volvo" ett slags kundcenter kan man kanske kalla det för med mycket kompetent personal som sitter och hjälper verkstäder när dessa inte klarar av en felsökning eller kört fast på ett fel så att dom behöver hjälp... man kan oxå i en databas typ söka rätt på ev lösningar för ett specifikt fel om någon innan haft samma fel och få fram en lösning på skärmen direkt. Oftast tar det inte mer än mellan 1-2 timmar innan dom svarat med en mycket trolig lösning.
SÅ.. jag hade rätt ang kablaget vid batteri hyllan? Jag har gjort så många såna bilar att det nästan går fortare o plocka ner o kolla kablaget än o koppla in datorn för o se alla felkoder numera.
Jag hoppas verkligen den fungerar för dej nu och att du kanske skulle välja en annan verkstad nästa gång.