Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av palmqvist
Om du tankar från polarens pump hoppas jag han sköter den ordentligt. Annars kan bilen få det jobbigt, lastbils motorerna är inte riktigt lika känsliga även om de närmar sig

Skickat från min E6653 via Tapatalk
av Lövet
palmqvist skrev:
Lövet skrev:Inte en jäkla sekund för tidigt i så fall. Ironiskt nog går det ju nämligen utmärkt att tanka från smala bensinmunstycken i dieselbilar (vilket är förödande) men inte med breda dieselmunstycken i bensinbilar (som inte skadas nämnvärt). Det borde jag vara tvärtom. Inga ytterligare kommentarer kommer ges om varför jag vet det :oops:
Gick den dåligt sen

Den gick lyckligtvis inte alls. Startades aldrig efter tankning.
av andersuw
Lövet skrev:Den gick lyckligtvis inte alls. Startades aldrig efter tankning.
Tycker det känns väldigt skönt att det här skyddet mot feltankning finns på plats. Det var en av de första sakerna jag förvissade mig om efter att ha köpt min V70 D4 -15. Tror det finns skydd att köpa för eftermontering annars. Efter att ha kört bensinbilar hela livet fram tills nu är jag ytterst rädd för att jag en dag när jag är trött, stressad eller disträ vanemässigt sträcker mig efter det gröna istället för det svarta handtaget. ;-)
Senast redigerad av 4 andersuw, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av palmqvist
Det var jag oxå när jag bytte till diesel, nu är det 7-8 årsen jag gjorde som många hyrbilar, polisen har skrev diesel på lappar o satte lite överallt i bilen, klisterbokstäver ovanför tanklocket, nu går det per automatik, värre e när man skall tanka frugans bensinare men där kommer inte pipen ner :)

av Nordan
En av mina förare lyckades tanka bensin i min V70 trots att den har detta skydd. "Det gick lite trögt att få i munstycket" sa han. [LOUDLY CRYING FACE]

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
av Yaniz
Lövet skrev:Inte en jäkla sekund för tidigt i så fall. Ironiskt nog går det ju nämligen utmärkt att tanka från smala bensinmunstycken i dieselbilar (vilket är förödande) men inte med breda dieselmunstycken i bensinbilar (som inte skadas nämnvärt). Det borde jag vara tvärtom. Inga ytterligare kommentarer kommer ges om varför jag vet det :oops:
Då är vi två som besitter den kunskapen!
Mäta MAF sensor

Det lilla kikade på när jag gjorde min […]

Har du möjlighet för live data: fuel rai[…]

Tack. Har inte förstått hur det kan s[…]

Knarr vid rattutslag

Det knarrar vid rattutslag åt vänster[…]