Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gameburg
Ngn som testat dessa och kan uttala sig om de funkar bra?
Jag är j-ligt trött på dessa vattenfläckar som kommer direkt på backspeglarna efter lite regn...

http://vparts.se/se/regnavvisare-for-ba ... 0-v70.html
Användarvisningsbild
av Micce1980
En tanke, Borde skydda för vatten som kommer ovanifrån, från hjul och kaross borde det snarare dra åt sig smutsigt vatten pga det lilla baksug som bildas

Har sett sådana på ebay för en sådär 100kr (Mirror Glass Rain Snow Shield Guard Sun Trim Visor)

Tror det är bättre att behandla speglarna med aquapeel eller pps glasbehandling. Tar alla rutor samt speglarna med det varje december
av Yaniz
Går att få på eBay för 20 kr inklusive frakt om du orkar vänta i tre veckor. Provade sådana för ett tag sedan, men sedan tyckte svärmor att det var fult, dessutom behagade en fladdra åt helvete ...

Skaplig marginal Vparts har på dessa, måste jag säga. Undrar just var de köper dem? Kan väl aldrig vara i det stora kapitalistiska kommunistlandet i Östern?

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw= ... r&_sacat=0
Användarvisningsbild
av börne
Men satan i helvete va fult... inte nog med att folk ska ha dit ögonlock & såna där fula vindavvisare på sidorutorna... ska en del även börja sätta gangsterkeps på backspegelarna också :-O)
av Gameburg
Micce1980 skrev:En tanke, Borde skydda för vatten som kommer ovanifrån, från hjul och kaross borde det snarare dra åt sig smutsigt vatten pga det lilla baksug som bildas

Har sett sådana på ebay för en sådär 100kr (Mirror Glass Rain Snow Shield Guard Sun Trim Visor)

Tror det är bättre att behandla speglarna med aquapeel eller pps glasbehandling. Tar alla rutor samt speglarna med det varje december

Provat aquapel men det var marginell skillnad...
av Gameburg
börne skrev:Men satan i helvete va fult... inte nog med att folk ska ha dit ögonlock & såna där fula vindavvisare på sidorutorna... ska en del även börja sätta gangsterkeps på backspegelarna också :-O)
Nu var det hur funktionen var som frågan gällde, inte utseendet. :???:
av Gameburg
Yaniz skrev:Går att få på eBay för 20 kr inklusive frakt om du orkar vänta i tre veckor. Provade sådana för ett tag sedan, men sedan tyckte svärmor att det var fult, dessutom behagade en fladdra åt helvete ...

Skaplig marginal Vparts har på dessa, måste jag säga. Undrar just var de köper dem? Kan väl aldrig vara i det stora kapitalistiska kommunistlandet i Östern?

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw= ... r&_sacat=0
De på vpart verkar förformade så de kanske är stabilare?!
Användarvisningsbild
av börne
Gameburg skrev:Nu var det hur funktionen var som frågan gällde, inte utseendet. :???:
Japp... men på ett öppet forum får man tåla att någon nämner att det är fult, om någon tycker det :wink:

Aldrig sett eller hört talas om så blev förvånad & sa bara vad jag tyckte.
Elpriset

Januari blev en dyr månad för mig som b[…]

Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03 o[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]