Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Gabriel skrev:Jo, men nu pratar jag ju om vridmoment/effekter som polestar erbjuder till D5 med manuell låda.
Det nämndes andra aktörers trimvarianter ovan.
Användarvisningsbild
av Krollspell
apersson850 skrev:Det är väl bara att konstatera att med de här små fyrorna har Volvo redan pressat dem så långt det går att komma, så en ökning blir precis som när vi som är 50+ försöker idrotta. En tempoväxling blir en sträckning eller en grimas.
:lol:
av Gabriel
apersson850 skrev:Det är väl bara att konstatera att med de här små fyrorna har Volvo redan pressat dem så långt det går att komma, så en ökning blir precis som när vi som är 50+ försöker idrotta. En tempoväxling blir en sträckning eller en grimas.
Nu är det iof en femma vi pratar om, men jag tror att även de nya fyrorna svarar rätt bra på uppgraderad mjukvara.
apersson850 skrev:
Gabriel skrev:Jo, men nu pratar jag ju om vridmoment/effekter som polestar erbjuder till D5 med manuell låda.
Det nämndes andra aktörers trimvarianter ovan.
Ja när polestar inte har nåt att erbjuda så finns ju inget annat alternativ än att vända sig till en annan aktör, om man nu vill uppgradera.
Finns ju minst två aktörer som erbjuder motorgarantier i samband med deras uppgraderingar.
Användarvisningsbild
av apersson850
Gabriel skrev:Nu är det iof en femma vi pratar om, men jag tror att även de nya fyrorna svarar rätt bra på uppgraderad mjukvara.
Det är klart att det går att trimma mer. Det gör det alltid, om man inte bryr sig om konsekvenserna. Men Volvo/Polestar ska ju åtminstone också hålla sig inom utsläppsgränserna, helst utan att bära sig åt som VW. De andra som såvitt jag förstått inte kan vara lagliga ändå bryr sig kanske inte om det alls?

Den aktuella bilen är tillverkad 2021-11-03[…]

Elpriset

Januari blev en dyr månad för mig som b[…]

Vatten I bagagen på S60

Jag har samma sak att vattnet droppar ungefär[…]

Tack för tankar och reflektioner! Jag kommer […]