Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Momentum skrev:Får man fråga vad det som drar 25A?
Laddar radiostyrda leksaker ute på "fältet" (4 batterier med Max 5A styck). Det har fungerat mycket bra men jag har vid behovet kopplat in mig via en stift hona på den plats 40A säkringen har som annars hanterar strömförsörjningen till släpvagnselektroniken och backsensorn. Detta kan ha sina risker som att batteriet i bilen kanske laddas ur helt om jag lämnar laddaren i? Men fördelen är att det har fungerat mycket bra och jag slipper separat batteri och släpa in skiten för laddning osv. Bilen larmar dessutom att släpvagnselektroniken inte är korrekt/återställd - dvs stöd för att inte glöma bort laddaren inkopplad när man åker hem. Min egen, tillfälliga, inkoppling har självklart egen 25A säkring på kabeln då befintlig säkrings tillfälligt alltså tas bort.

Med bilen igång kan jag ta ut önskat 20A, utan motorn igång kan jag ta ut 10-15A. Annars slår laddaren ifrån pga låg inspänning.

Det var för svårt att hitta/förstå extra kopplingsplints-grejerna som annars skulle behövas till säkringsboxen för en fast installation tyvärr - för plats finns det i säkringsboxen. Någon som vet var jag billigt köper blecken till säkringsboxen får gärna höra av sig - för det finns plats för en till 40A säkring men det saknas stift från baksida av säkringsboxen.

Emil
Vore det inte enklare att helt enkelt ansluta via en stickpropp för släpvagnar i det avsedda uttaget? Eller måste du ha grejorna i bagaget och luckan stängd när du håller på? Det räcker kanske att lägga ner luckan och låta sladden passera i mellanrummet, utifrån och in i bagaget?

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]