Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Yard
Hej!

Det är så att jag äger ett stort släp som jag skulle vilja montera en backamera på och på något sätt visualisera i förarmiljön.
Jag vill inte montera en till skärm, eftersom det börjar kännas lite töntigt (ser då ut som en civilpolis, och det vill ingen...?).

Funderat på att använda mobilen och någon backamera som går via Wifi till mobilen, men de har bara en räckvidd på 5-10m, vilket jag då tvivlar på skulle räcka. Vill inte lägga ut pengar för att testa en sådan sak.

Jag har valt till backamera till bilen, och det vore därför smidigt om man kunde använda bilens inbyggda skärm för en ytterligare kamera.
Någon som har några förslag, eller tips?
Senast redigerad av 1 Yard, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av palmqvist
Jag använder mig av en backkamera från luis
http://shop.luis.de/rueckfahrsysteme/lu ... erung.html
Bak på husvagnen sändaren sitter inne i husvagnen ca 8m från dragkroken har oftast mer än 50% täckning på wifi kopplingen, använder en Android platta sugkoppsfäste tillfälligt när vagnen är på, har kopplat den till nummerplåtsbelysningen så den går att använda som backspegel o backkamera
Funkar kanon även kamera på bilen

6000 mån känns bra månadspris f&o[…]

Jag fick information om att intervall oljebytet p&[…]

Styrservo V70 2010

Det finns en tryckgivare på servon som g&ari[…]

Hur långt kommer man med en hybrid som har […]