- tor 31 dec 2015, 12:13
"Problemet" var att BMW var så jävligt bra kalibrerad att den var nästan neutral i svängen - fast med full gas fick man lite hjälp från bakvagnen.
Grymt effektivt - och jag är mycket imponerad av BMW 1.
Fast med Volvon var det mer utmanande då det skulle jobbas för att hålla bilen i spåret. Med låga dämpningen jobbar chassin hela tiden men med korrektioner gick det att åka rätt snabbt ändå.
Speciellt dom här sektioner där du har lutning och gubb samtidigt som det svänger ger känslan av att vara på väg i diket hela tiden. Det är upp til var och en och uppskatta hurvida det är roligt. Jag skrattade alla 21 km!
Åk inte utan dstc i en XC70.
Verdi skrev:Ja - om man jagar sekund på ringen så vinnar BMW varje dag.VolvoB20 skrev:Det ska man nog vara Volvofrälst för att tycka.EjS skrev: På Nürburgring åkte jag i ombyggd BMW 125i 320 hp präcis efter ett par varv med Volvon. Och Volvon var lika rolig att åka i - men såklart långsam i jämnförelse - och en del mer försiktig pga försäkringsfrågor :)Man blir ju grymt impad av att en automatad dieselvolvosuv är lika skoj runt ringen som en vässad bmw.
Har en 330d kombi och automat som känns som rena sportbilen efter en tur med XC70n. Allt vad gäller drivlina och väghållning är sjukt mycket tajtare. Gummibandseffekten är påtaglig i Volvon.
Däremot är XC70n suverän som långfärdsbil. Klart bättre komfort. Och som familjebil är den svår att matcha.
"Problemet" var att BMW var så jävligt bra kalibrerad att den var nästan neutral i svängen - fast med full gas fick man lite hjälp från bakvagnen.
Grymt effektivt - och jag är mycket imponerad av BMW 1.
Fast med Volvon var det mer utmanande då det skulle jobbas för att hålla bilen i spåret. Med låga dämpningen jobbar chassin hela tiden men med korrektioner gick det att åka rätt snabbt ändå.
Speciellt dom här sektioner där du har lutning och gubb samtidigt som det svänger ger känslan av att vara på väg i diket hela tiden. Det är upp til var och en och uppskatta hurvida det är roligt. Jag skrattade alla 21 km!
Åk inte utan dstc i en XC70.
- By valln