Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kimmen90
Hej, upptäckte idag att jag troligtvis blivit påkörd/backad. Har skrapmärke över vänster framskärm och på stötfångaren.

Plåten på skärmen är blottad, tänkte ett byte av skärm är billigast. Men hur komplicerat är det att byta själv, någon som sitter på instruktioner.

Eventuellt att jag själv plockar lös skärmen och lämnar till lackerare.

Tips på bra sidor som säljer karossdelar förutom Bildelsbasen mottages gärna.
Användarvisningsbild
av helgonet1
Kimmen90 skrev:Hej, upptäckte idag att jag troligtvis blivit påkörd/backad. Har skrapmärke över vänster framskärm och på stötfångaren.

Plåten på skärmen är blottad, tänkte ett byte av skärm är billigast. Men hur komplicerat är det att byta själv, någon som sitter på instruktioner.

Eventuellt att jag själv plockar lös skärmen och lämnar till lackerare.

Tips på bra sidor som säljer karossdelar förutom Bildelsbasen mottages gärna.
Om skärmen inte är skadad/bucklig så skulle jag tagit loss den och lämnat in för lackering. Då vet du att den passar vid återmontering, då piratdelar i detta fall framskärm kan ha dålig passform och en originalskärm är ganska dyr + att den behöver lackeras. Stötfångaren kanske du själv kan laga om det inte är allt för illa skadat, annars får du lämna in den också för rep och lack.

Hade min bil inne på rep av stötfångare, spoiler och dimljus som blev skadat vid djurkollision för några veckor sedan. Stötfångaren fick små små fina sprickor och spoiler samt dimljus vart demolerade. Stötfångaren lagade de och lackerade om samt ny spoiler + lack och en ny innerskärm som sprack vid kollisionen. Får säga att de utförde reparationerna mycket bra, blev nöjd när jag såg resultatet. Behövde inte betala nåt (ingen självrisk) då jag har djurkollisions tillägget i min bilförsäkring, vilket jag är glad för :-)-)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Droopy skrev:Ta inte loss skärmen, lämna hela bilen ifall du ska lackera skärmen.
:-)-)

Nu är jag inne på min andra lån[…]

Läste på Facebook att erbjudandet skul[…]

Två olika bränslefilter till v50?

I VIDA så finns det två olika part num[…]

Menar du temperaturen i kupén? Det är […]