Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Halloj,

Har en V70 II 2009 2.0F som vi har problem med. Enligt Speedy har avgasröret lossnat och det är hål på någon del (minns ej alla detaljer). Men poängen är att flexröret behöver bytas och det går tydligen bara att beställa tillsammans med katalysator och problemet är att var jag än letar hittar jag ingenstans där jag kan beställa en själv. Enligt mekanikern vi pratade med måste man tydligen gå till Volvo-ansluten verkstad, kan det verkligen stämma? Upplands Motor vill ha 10.700kr för att byta och det vill jag helst inte betala.någon som vet hur jag kan få tag i en passande katalysator inkl flexrör?
Flexröret gick på min Polo för någon vecka sedan. Lämnade den till Vianor som kapade bort det, svetsade dit nytt Universal. 1500kr (material och arbete). Byte av flexrör + katalysator skulle annars gått på runt 7.000kr. så är katalysator och allt annat helt så räcker det med nytt flexrör.
Kan du skruva och svetsa själv så runt 200 för flexirör på BT( såvida att orginalet inte är rostfritt och du vill ha samma ). Om du inte kan svetsa hör med någon som kan, enkla grejer att svetsa.

Intressant att det gick att skruva upp miltalet, 1[…]

Mäta spolarvätska fryspunkt

Man kan använda exempelvis en sådan h&a[…]

Styrservo V70 2010

Tack för svar. Det kan vara värt att tit[…]

Alla 3 delarna sitter i eller på denna stol[…]