Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kantarell
Jag beställde min förra bil utan emblem. Min nuvarande bil startade sitt liv som demobil i 9 månader och ca 1 000 mil innan jag tog över vårdnaden. Var lite fundersam om lacken (seashell beige) hunnit blekas så mycket att spår av borttagna emblem skulle synas. Tog bort dom ändå (med hårfön, avfettning och vax) och till min glädje så går det inte att se det minsta spår av emblemen.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
kantarell skrev:Jag beställde min förra bil utan emblem. Min nuvarande bil startade sitt liv som demobil i 9 månader och ca 1 000 mil innan jag tog över vårdnaden. Var lite fundersam om lacken (seashell beige) hunnit blekas så mycket att spår av borttagna emblem skulle synas. Tog bort dom ändå (med hårfön, avfettning och vax) och till min glädje så går det inte att se det minsta spår av emblemen.

Lacken klarar sig ju i 10-15 år utan att blekas så det märks, värre med XC70 plasten, den bleks redan första sommaren om bilen är i solen.
av mikebike
simonhalmstad skrev:Tycker generellt att det är många d2 drive ägare som tar bort sina motoremblem för att dölja att det är en liten trög motor i bilen ;)
Jag tänker inte ta bort mina. Tvärtom har jag lagt till en bokstav. :mrgreen:

Bild
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Snyggt :-)-) Bilen blev riktigt Raw nu :wink:
av Leafs
kantarell skrev:Jag beställde min förra bil utan emblem. Min nuvarande bil startade sitt liv som demobil i 9 månader och ca 1 000 mil innan jag tog över vårdnaden. Var lite fundersam om lacken (seashell beige) hunnit blekas så mycket att spår av borttagna emblem skulle synas. Tog bort dom ändå (med hårfön, avfettning och vax) och till min glädje så går det inte att se det minsta spår av emblemen.
Det spelar ingen roll ifall skuggningar syns efter emblemen. Detta är busenkelt att åtgärda på 5 minuter med en polermaskin och ett schysst polermedel. Min bil (svart metallic) var ganska exakt 3,5 år gammal när jag plockade emblemen, och jag hade tydliga skuggor. Men som sagt; busenkelt att fixa till.
Transmissionsolja till M66

Jag har kört med Castrol Transmax Manual FE 7[…]

[/quote] Fungerar bältesvarningen för p[…]

Bakre länkarmsbussning

Brukar inte polyuretanbussningar bli stenhå[…]

Ett alternativ kan vara att låta Bilprovning[…]