Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjena

Köpte en begagnad V70 2.4D MY2010, 3400mil i onsdags. Inga oljud vid provkörning (såklart). Idag så uppstod det (vad jag förstått) vanliga knarret i instrumentpanelen (tror vid larmlampan). :cry:

Såg att det fanns ett par andra trådar ang. detta. Vad jag vill med denna tråden är att kolla om det finns en (relativt) slutgiltig lösning på detta problem? Har läst om gummislangar, silikonspay etc. Skiljer problemet från olika årsmodeller? Olika lösningar per årsmodell?

Vad gäller för goodwill? Jag är andra ägaren och garantin gick ut för några veckor sen?

/Kim
kim1138 skrev:Tjena

Köpte en begagnad V70 2.4D MY2010, 3400mil i onsdags. Inga oljud vid provkörning (såklart). Idag så uppstod det (vad jag förstått) vanliga knarret i instrumentpanelen (tror vid larmlampan). :cry:

Såg att det fanns ett par andra trådar ang. detta. Vad jag vill med denna tråden är att kolla om det finns en (relativt) slutgiltig lösning på detta problem? Har läst om gummislangar, silikonspay etc. Skiljer problemet från olika årsmodeller? Olika lösningar per årsmodell?

Vad gäller för goodwill? Jag är andra ägaren och garantin gick ut för några veckor sen?

/Kim
Efter man monterat "något" mellan vindrutan och instrumentpanelen är missljudet borta, så min tolkning är att man nu vet vad man ska göra.
Poängtera dock att du hört att detta är ett vanligt problem och vill få det riktigt åtgärdat. Verkar som man måste demontera vissa delar för att få det permanent åtgärdat, vad som sas till mig, och man kanske försöker med en "snabbfix" om det tillhör "goodwill".
Tack för svar!

När det gäller goodwill, kan man vända sig till vilken Volvohandlare som helst eller skall man söka sig till ursprungshandlaren?

Efter morgonens tur kan jag konstatera att om man trycker lite framför (mot kupén) larmlampan så slutar det (det är väl cirkus där centerhögtalaren sitter på de finare stereomodellerna?).

/Kim
kim1138 skrev:Tack för svar!

När det gäller goodwill, kan man vända sig till vilken Volvohandlare som helst eller skall man söka sig till ursprungshandlaren?

Efter morgonens tur kan jag konstatera att om man trycker lite framför (mot kupén) larmlampan så slutar det (det är väl cirkus där centerhögtalaren sitter på de finare stereomodellerna?).

/Kim
Brukar räcka med att du bara lägger hand ytterst lätt på panelen vid larmdioden så tystnar det, kan t.o.m. räcka med ett finger utan att trycka.
Har bokat tid för "slangfixen", 269:-

Dock så hjälper det inte med ett lätt ryck för att få tyst på skrammlet, hoppas nu inte det är något annat skit!

Någon som vet vad det kostar att montera ner o felsöka en instrumentpanel?

Annars en grymt bekväm bil jämför med min gamla V70 2.5T MY04!

/Kim
Jag håller tummarna! Känns inte helt bra att en 2år gammal bil med 3400 mil på nacken låter så jävligt, knappast ett försök till premium. Missförstå mig rätt, tycker bilen är kanon men det krävs att Volvo ligger i för att spela i den högsta ligan (Off Topic!)
Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]