Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hilding
Baksätesvärmen har lagt av på min XC70 -08. Båda knapparna till baksätesvärmaren slocknade samtidigt. Säkringarna till baksätet verkar hela. Var ska man leta???
av lobbysleeper
Finns en tidigare tråd om detta, sök efter den och se om den ger några tips.
av mh00811
Finns två saker som tydligen brukar strula, det ena är kontaktstycket som knapparna sitter i, prova byt den, tydligen en svag detalj på 08, finns en tai rapport eller servicemeddelande om detta så du borde kunna få ett bidrag...
Till min bil var det inte knappsatsen utan styrenheten till sätesvärmarna som sitter under baksätet som var trasig. Samma symtom, bak var knapparna heldöda och fram så funkade inte värmen på förarsidan
även om knappen lyste, dessutom funkade inte klimatanläggningen som deen skulle, kom ingen luft ur luftutsläppen mitten fram..., tog några dagar innan jag insåg att det var mer än baksätesvärmen som strulade.
av Hilding
Tack för snabb hjälp.
Har läst lite i dom andra trådarna. Det verkar som Volvo har lite problem med kvaliten på knapparna.
Stort tack för svaren.
Återkommer med vad problemet var/är på min bil.
av Hilding
mh00811 skrev:Finns två saker som tydligen brukar strula, det ena är kontaktstycket som knapparna sitter i, prova byt den, tydligen en svag detalj på 08, finns en tai rapport eller servicemeddelande om detta så du borde kunna få ett bidrag...
Det var kontaktstycket som knapparna sitter i som var trasigt. Har nu fått det bytt på Volvo.

Stort tack för svaren!

Hilding
av greenpill
Tänkte bara fylla på med att jag hade exakt samma symtom som mh00811 på min S80 -08. Ny styrenhet under baksätet och sätesvärmare + klimator funkar igen.

Tackar för värdefull information till felsökningen.

Jag har visserligen bara fått den till min E[…]

Felkod

Tack för bilderna. Ska bara leta upp ventilen[…]

Enda anledningen är förstås att h&[…]

Oljebyte Volvo V60 t3 2011

Jag bara vamkör motorn och pumpar ur motorolj[…]