Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av MartinAberg
Dags att byta kamremen på bilen nu innan det blir för sent, 12000 mil och 6 eller 7 år sedan sist.
Någon som kan tipsa om ett bra och prisvärt ställe i Göteborg som inte kostar skjortan av mig?
Har inte frågat hos Bilia eftersom jag har en känsla av att det kan bli rätt dyrt där.
av Candypig
Vet inte så mycket prisuppgifter om just V70 men jag brukar lämna min 940-95a på Komarkens bilservice i Kungälv när jag behöver göra nåt över min kompetens :lol: .
De servar bara volvo och renault, men som sagt vet ej prisbild på V70.
av MartinAberg
Får nog ta och ringa till Bilia imorgon och höra med de då, 2300:- är ju inte så farligt för att vara hos de.
Ska ta och försöka slå en pingla till Komarken med när jag ändå håller på ;)
av Candypig
Nexus skrev:Testa Bilia jag betala 2300 för rembyte på bilia i Eskilstuna.
Rem och spännare ingick.
Lät nästan för billigt, skulle kosta ca 2400kr för rembyte på min 940 på mekonomen :-O) = en kompis och jag bytte själva, tog allt som allt ca 1,5 timme och lite billigare :mrgreen:
av MartinAberg
Candypig skrev:
Nexus skrev:Testa Bilia jag betala 2300 för rembyte på bilia i Eskilstuna.
Rem och spännare ingick.
Lät nästan för billigt, skulle kosta ca 2400kr för rembyte på min 940 på mekonomen :-O) = en kompis och jag bytte själva, tog allt som allt ca 1,5 timme och lite billigare :mrgreen:
MEen Mekonomen är ju inte alltid billiga, de var ju 10% dyrare på styrservo-olja än vad SA*B-orginal-kostade på Sv*nska bil... som ett exempel...
Användarvisningsbild
av Nexus
Mekonomen är ju i vissa fall dyrare än volvo på delar/ arbete!
Jag har kvitto på rembytet om ingen tror summan stämmer. Ska nog scanna in det.....
Är mekonomen 200 billigare blir ändå volvo det självklara valet .
På v70:in behövs det ej lossas massa remmat, fläktar och annat som tar tid. Tid = Pengar
Användarvisningsbild
av MartinS
Biltjänst i Landvetter, utan tvekan. De är auktoriserade och har grymma priser och mycket bra service.

/Martin
Användarvisningsbild
av MartinS
MartinAberg skrev:Biltjänst i LA tar 3500:- för kamremsbyte, 5000 ifall vattenpumpen behöver bytas med.
Bilia i Sisjön tar 3320:- för kamremsbyte, 5480 ifall vattenpumpen behöver bytas med.
Märkligt. Jag skulle nog dubbelkolla med Krister på biltjänst, de brukar ligga 20-25% under de stora Biliaanläggningarna.

/Martin
Dynamiska strålkastare?

Var det inte 2021 - 2023 som det fanns ett ljuspak[…]

Den stora annons-tråden

:-o :-) https://www.blocket.se/annons/14021[…]

Räckvidd T6 Recharge

Haft min my25 i tre månader. För mig pe[…]

Du som fick tag på skärmar med ok passf[…]