- tis 12 feb 2013, 16:17
"En bra bil innebär körglädje,
men glöm inte att ha koll på milen."
Detta var rubriken i det brev jag fick idag från Volvia
Antar att detta har att göra med att jag har min körsträcka 0- 1000 mil anmäld.
jag kör inte heller mer än ca 500- 600 mil/ år och har inte gjort de senaste 5-6 åren, så jag ringde och frågade varför? och om de inte kunde kolla detta själva mot kontrollbesiktningen, och jo de kunde visst.
Gammal bil, Volvo 945 SE LTT-97 som inte gått 20000 mil ännu och inköptes 2001 då den gått knappt 7000.
Anntar att de är detta de vänder sig emot.
Till saken hör att arbetet erbjuder en bil mot förmånsbeskattning och redovisning av privatkörning så en del av körsträckan som skulle skett i privatbil sker i den andra om antalet tillåter.
Kanske är ni flera som fått detta brev och undrar varför?
Ringde och frågade men svaren blev som jag hade väntat mig. Ganska intetsägande och svävande, men vad kan man förvänta sig av dom...
Kanske är vi fuskare allihop?
men glöm inte att ha koll på milen."
Detta var rubriken i det brev jag fick idag från Volvia
Antar att detta har att göra med att jag har min körsträcka 0- 1000 mil anmäld.
jag kör inte heller mer än ca 500- 600 mil/ år och har inte gjort de senaste 5-6 åren, så jag ringde och frågade varför? och om de inte kunde kolla detta själva mot kontrollbesiktningen, och jo de kunde visst.
Gammal bil, Volvo 945 SE LTT-97 som inte gått 20000 mil ännu och inköptes 2001 då den gått knappt 7000.
Anntar att de är detta de vänder sig emot.
Till saken hör att arbetet erbjuder en bil mot förmånsbeskattning och redovisning av privatkörning så en del av körsträckan som skulle skett i privatbil sker i den andra om antalet tillåter.
Kanske är ni flera som fått detta brev och undrar varför?
Ringde och frågade men svaren blev som jag hade väntat mig. Ganska intetsägande och svävande, men vad kan man förvänta sig av dom...
Kanske är vi fuskare allihop?