Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alfredo
Någon med erfarenheter angående Blockets försäkring gällande bilköp, har själv en sådan försäkring och vet att det är i If som dom tecknas både i Sverige och Finland. Självrisken är här 100 € så det gäller att vänta om det går och samla ihop fler fel.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Har nu tid på märkesverkstad på torsdag och enligt If ska bilen undersökas och sedan ska If godkänna reperationen.
Inga allvarligare saker det gäller, verkar lite flytande bestämmelser men If bra att ha och göra med så här långt.
Användarvisningsbild
av crumpets
Det skrivs nästan ingenting om den på nätet. Kanske är många begbilar i den ålder/mil som ofta får den helt enkelt bra servade eller så är det många som snikar in på den. Dela väldigt gärna med dig om dina erfarenheter :)
av Lövet
Min erfarenhet är att om det står att felet omfattas här så gör det: http://www.blocket.se/insurances/bbf_about_buyer.htm

Min försäkringen i Finland är inte alls samma som här i Sverige så frågan är vad du får ut av jämförelsen. Blocket och Tori.fi är helt olika bolag med olika tjänsteutbud och villkor (även om båda ägs av Schibsted)
Användarvisningsbild
av Alfredo
Det är If som säljer försäkringen här, så vitt Jag förstår är det samma bolag som har detta även i Sverige på blocket.
Finska Tori har inte detta samarbete vad Jag vet, det är Netti Auto där detta finns att tillgå.
Kundtjänsten förklarade att verkstaden ska undersöka för att sedan ringa If vad som ska göras.
av Lövet
Okay, då har det ingen koppling eller relation till Blockets begagnatförsäkring. Det kan vara helt olika villkor och förutsättningar. Netti auto ägs av en annan koncern.

Exempelvis är både Volvia och IF samma bolag men de har olika regler, olika skadehantering, olika villkor och självrisker osv.

Min poäng är att jag tror inte du kommer få någon hjälp av svenska erfarenheter av Blockets begagnatförsäkring i detta fall.
Användarvisningsbild
av MartinS
Oavsett om det gäller i det här fallet eller inte så kan jag dela med mig av mina erfarenheter.

Det har fungerat klockrent! Jag har använt den 2ggr och båda gångerna har verkstaden tagit hand om allt och utan några som helst problem reparerat det som skulle reparerats och jag har fått betala självrisken. Inga konstigheter alls. Jag är grymt nöjd!

/Martin
Användarvisningsbild
av Alfredo
Låter bra MartinS, fick över 10 sidor av deras bestämmelser och regler på posten som med min konsentrationsförmåga inte går ihop.
Något har jag klartecken till, imorgon vet Jag mer.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Idag är termostaten samt vatenpumpen bytt på försäkringen på grund av läckage, såg till att kamremskittet och agregatremmen byttes samtidigt. kostade Mig 100€ i självrisk + 150 för remmar och rullar som för övrigt var på kommande. Tyckar If har varit bemötande och bra att ha attt göra med.
Den stora annons-tråden

Join private ladies for live chat and adult dating[…]

Dynamiska strålkastare?

Var det inte 2021 - 2023 som det fanns ett ljuspak[…]

Räckvidd T6 Recharge

Haft min my25 i tre månader. För mig pe[…]

Du som fick tag på skärmar med ok passf[…]