Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Droopy
#51686
Omöjligt att svara på, det varierar stort mellan försäkringsbolagen/var i landet du bor/villa el lägenhet/ålder. Ring runt och hör dig för.
Användarvisningsbild
av Rirojej
#51688
Mjo men kan det bli flera 1000 per månad eller över 1000 iallfall.. eller det e extremt i såfall :S? ska kolla runt lita :p men vad e billigare villa eller lägenhet?
Användarvisningsbild
av ThaSaint
#51698
min 760tic som ja hade för några år sen betalade jag runt 5000/år för, halvförsäkring

//Erik
Användarvisningsbild
av Rirojej
#51700
Men jag e bara 20 :S lär bli dyrar kan väl bli dubbla lätt eller nåt, men vad har en 760 tic i hp jämfört med 740 tic?
Användarvisningsbild
av GT-mannen
#53782
Ett tips är att kolla med http://www.insplanet.com/. Bara att knappa in uppgifterna där. Kan nästan garantera att försäkringen kommer att hamna på mer än det dubbla vad bilen är värd. Sedan är det alltid billigare att bo i villa än i lägenhet, speciellt om man bor i en storstad och inte har garage.

Tekniskt sett är en 760 tic samma bil som 740 tic. Det är utrustningen och utseendet som skiljer.

/Håkan
av Luzion
#53907
Jag är 22år och betalar 975kr/mån Helförsäkring hos Volvia för min S60 T5.. Så du borde få billigare försäkring än så tycker jag eftersom en 740tic har mindre HK.
av anp
#68633
GT-mannen skrev:Ett tips är att kolla med http://www.insplanet.com/. Bara att knappa in uppgifterna där. Kan nästan garantera att försäkringen kommer att hamna på mer än det dubbla vad bilen är värd. Sedan är det alltid billigare att bo i villa än i lägenhet, speciellt om man bor i en storstad och inte har garage.

Tekniskt sett är en 760 tic samma bil som 740 tic. Det är utrustningen och utseendet som skiljer.

/Håkan
Gammalt inlägg, men jag vill ända varna lite för just insplanet.
De kontakter jag haft, och erfarit att andra också haft, har alltid slutat med en högre försäkringspremie än vad jag/andra själv fått efter max 1 timmes telefontid.
Sedan tillkommer ( eller kanske tillkom? ) det en "medlemsavgift" i någon försäkringsklubb för att få utnyttja insplanets försäkringsförslag.

Vad är det du undrar över??

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr[…]

Ja det var hans.

Felkoder kommunikation XC70 -06

Hej, Har en xc70 -06 som jag under en tid har haft[…]