Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av olgaus1993
Halloj!

Vet inte om de är i rätt tråd men om de inte är så får en moderator ändra.

Har försökt hitta ett ställe för att meka med bilen länge för det går inte här längre i mitt flerbils garage(har fått för mycket klagomål och man får bara byta däck i garaget enligt reglerna). Men inget resultat under dom här 2 åren jag letat. Vet inte vart jag ska vända mig, hur dyrt kan det bli för att köpa mark och bygga ett dugligt garage för plats med 1 bil? (då det inte behövs el eller rinnande vatten till garaget heller)

Har frågat runt till bönder runt om Norrköping men deras tomma ladugårdar vill dom inte hyra/sälja till någon som mekar bil.

Andra tips om vad jag kan göra är välkommet!
av Eirike93
Ett garage utan el är inte nån bra grund, skruva i mörker är väl lagom kul? :P
Även vatten kan va bra att ha, köra hem med skitiga händer är ju lagom kul, även bra med vatten om du ska skölja något el.dyl. :)

Vad med att hyra in sig hos ett befintligt garage?
Eller om man är ett gäng som delar på ett garage, lokalkostnader och kanske kan få ihop lite vettigare utrustning på köpet?
Såsom lyft etc.
Användarvisningsbild
av olgaus1993
Eirike93 skrev:Ett garage utan el är inte nån bra grund, skruva i mörker är väl lagom kul? :P
Även vatten kan va bra att ha, köra hem med skitiga händer är ju lagom kul, även bra med vatten om du ska skölja något el.dyl. :)

Vad med att hyra in sig hos ett befintligt garage?
Eller om man är ett gäng som delar på ett garage, lokalkostnader och kanske kan få ihop lite vettigare utrustning på köpet?
Såsom lyft etc.
Hmm, de är bara jag och en kompis som jag känner håller på med bilar:P men frågan är ju hur mycket kan det kosta att köpa mark och bygga ett garage?
sicnarf skrev:Kolla garageplats på Blocket
-.- vad tror du jag gjort
Användarvisningsbild
av grillchips
Att bygga ett garage lär kosta en bra peng ska du se, förutsatt att du inte bygger ett litet skjul utan el, isolering, vatten, som i sin tur rasar in efter första vintern.

Min XC90 D5 har fått uppgraderingen i samban[…]

Byta motorolja V60

Ser ut som att Volvo har maskinskadegaranti p&ar[…]

Jag gjorde test på min ventilation med gummi[…]

Bensinpriser v2

Nu när den amerikanska kedjan Costco öp[…]