Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av MrMupp
Hej,

Jag undrar vad allmänheten har för erfarenhet av Upplands Motor?

Själv har jag varit där tre gånger och alla gånger har det strulats. Jag får en känsla av att kundmottagningsdelen i kombo med verkstan inte riktigt bryr sig.

De slänger ihop en nödlösning, skickar ut bilen, sen är det upp till kunden att testa av skiten och ställa sig i kö igen för korrigering.

Jag får också intryck av att ledningen försöker hålla kundfokus högt, men att personalen på rotnivå bara spelar med. Egentligen skiter de i dig och din bil.

Är jag ensam om denna känsla?
av theodor
så är det också i leksand, mora och malung (bilkompaniet). lämnar man bilen fört reparation eller garantiarbete så fixar dem felet snabbt och så får man höra prova så här. efter fyra år med dem här svaren och nonchalanta säljare och verkstadspersonal har vi fått nog!!! lämna aldrig era bilar dit! hoppas dem som jobbar där bakom ett skrivbord kan sitta kvar och rulla tummarna då blir dem snart feta och förslöade
av dst02
Precis samma sak med Volvo Brandt i Uddevalla/dingle också, tar inget ansvar för nånting. Verkstan tar en provtur på 400 meter, hörs eller märks inget kosntigt så lämnar man tillbaka bilen till kund och så fortsätter det. Kundrelationsansvarige som lovade en gratis service för allt vi fått stå ut med slutade svara när Jag bad om att få servicen och säljaren som också la locket på när det började kännas obekvämt för honom. Det är nog med andra ord rätt typiskt för firmor som har stor kundkrets och många anläggningar på olika orter.
av estufo
MrMupp skrev:Hej,

Jag undrar vad allmänheten har för erfarenhet av Upplands Motor?

Själv har jag varit där tre gånger och alla gånger har det strulats. Jag får en känsla av att kundmottagningsdelen i kombo med verkstan inte riktigt bryr sig.

De slänger ihop en nödlösning, skickar ut bilen, sen är det upp till kunden att testa av skiten och ställa sig i kö igen för korrigering.

Jag får också intryck av att ledningen försöker hålla kundfokus högt, men att personalen på rotnivå bara spelar med. Egentligen skiter de i dig och din bil.

Är jag ensam om denna känsla?
Vilken av anläggningarna menar du? Jag har alltid tyckt det fungerar bra där med bemötande och service :)
av Maximuspro
Ja servar och köper bilar hos Lidbil i Lidköping(Vara oxå) och där är det aldrig några problem, trevlig och kunnig personal. Visst något kan bli fel även om det är väldigt sällan men åtgärdas snabbt med ett leende.
av MrMupp
estufo skrev: Vilken av anläggningarna menar du? Jag har alltid tyckt det fungerar bra där med bemötande och service :)
Akalla.
Användarvisningsbild
av Guligan
Upplands Motor är väl en återförsäljare i den regionen som dedikerat arbetat med kundnöjdhet. Men klart du kan ha rätt MrMupp att de inte får med sig all personal.
av MrMupp
De är väl inte den noggrannaste verkstan på planeten direkt (dagens underdrift).
Kundmottagarna är väl inte så där ultra-utbildade på Volvo heller. Kanske kommer de från Poolia resurspool?

Det man vill ha är en verkstad som behandlar kundernas bilar som om det vore deras egna. Vissa småverkstäder klarar det, men det verkar svårare på jätteanläggningarna.

Ett tydligt tecken på att allt inte står rätt till på Upplands Motor Akalla är att bilmekarna springer och hämtar kaffe i kundkafeterian ideligen. Den ligger mitt i bilhallen, så varför de tar trappen upp dit i skitiga mekställ mitt bland alla kontorsnissar är märkligt.

Sen när de gjort ett slarvjobb på bilen, så kommer inte meken som gjort fuskjobbet ut utan det kommer en massa andra för att titta, dessa man måste överbevisa att det minsann visst är fel på skiten. Vilket de till slut erkänner såklart. Framstår som ett statligt verk i Ryssland eller nåt.

Men, men, fördelen är ju att det bara kan bli bättre. Det här med att bjuda på fika och bulle, samt skjuts till tunnelbanan kan de gärna skippa och istället lägga allt fokus på att göra ett bra jobb på bilarna istället. Skulle alla parter tjäna på.
Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]