Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Thella
Hej!

Jag betalar 250 kr/mån på mitt serviceavtal. 36 månaders bindning(?)stid. Jag har nu betalt 250 * 4 månader = 1000 kr. Har ännu inte gjort någon service. Om jag säljer min bil idag, vad händer då med detta avtal? Kan jag bara avsluta det? Antar att tusenlappen går förlorad i sådana fall, men det är väl inte i hela världen...
av Arnold
Spoiler »
Har du 36 månders bindningstid så får du väl fortsätta att betala i ytterligare 32 månader. 32x250:- = 8 000:-. Du förlorar ju ytterligare 8 000:-, vad jag kan förstå.
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Inte citera hela föregåede inlägg...
av Lövet
När jag säljer min bil, vad händer med Serviceavtalet då?
När du säljer bilen upphör Serviceavtalet att gälla i och med ägarbytet. Du behöver inte kontakta oss utan det sker automatiskt.

http://www.volvocars.com/se/sales-servi ... avtal.aspx
av Lövet
Jo, så länge man äger bilen. Läs hela avtalsvillkoren om du vill på sajten jag länkar till.
av Arnold
andreas_lofgren skrev:Jo, så länge man äger bilen. Läs hela avtalsvillkoren om du vill på sajten jag länkar till.
Ok. då är jag med.
av Thella
andreas_lofgren skrev:
Jo, så länge man äger bilen. Läs hela avtalsvillkoren om du vill på sajten jag länkar till.
Men om jag servar bilen på 6000 mil och sedan går ur avtalet dagen efter, vad hände då? Jag har bara pyttsat in 1500 kr totalt (250 * 6) och servicen är säkert värd 4000-5000 kr.
av Lövet
Det är väl främst nästa ägare som blir glad för enda vägen ut är att sälja bilen.

Men varför inte ringa Volvo och höra?

Bytte själv,65€ för batteri. Har ju[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har varit i kontakt med en bilverkstad som tar all[…]

Ja därtill skulle det behövas överf[…]

Bara kört korta sträckor efter uppdateri[…]