sicnarf skrev:Beror säkert på att de inte gör samma eller lika mycket service på bilen som Bilia eller Mekonomen.Det kan aldrig vara det priset för samma jobb som de andra det kan man räkna ut själv!
Har fått samma pris hos Mechanum. Eftersom de är auktoriserade av Volvo följer de Volvos serviceschema och arbetssätt.
16000 mila service.
Så kallad Nice price service
Olja, filter, packning + diverse kontroller: 1995:-
+
Byte kamrem och aggregatsrem, byte
bränslefilter, vevhusvent, diverse klämmor
o annat + arb kostnad - 30% rabatt på arb. kostnad:6614:-
Mechanum=8609:-
Bilia = 13200:- med diverse rabatter. Annars 14600:-
Och jag som tyckte det var dyrt på Mechanum. Ända tills jag vände mig till Bilia...
Mechanum hade den mest hjälpsamma personal jag varit med om på en Volvo aukt. verkstad. Blev mottagen
av kundtjänstpersonal innanför dörren som frågade i vilket ärende jag var där och vilket bilmärke det gällde. Efter att jag talade om det tryckte
hon ut en kölapp och visade mig var jag kunde få en kopp kaffe och var jag kunde sitta ner och vänta på min tur. Sen fick jag prata
med tjej som var oväntad kunnig och dessutom väldigt engagerad när jag beställde och bokade tid.
På Bilia var det tvärtom. Betedde sig som att jag skulle vara glad att jag fick lämna bilen hos dom... Fick erbjudande om att
uppdatera programvaran utan kostnad... "Åhhh va bra" sa jag. Sen frågade jag killen om han visste att det inte gick att göra
på min bil... "Näe...just det" sa han lite avmätt. "Det är ju bara på V40..." Frågade om han skojade med mig, men fick bara en
förvånad blick tillbaka.
Har inte lämnat in någon bil på Bilia på många år, men det var samma då. Åker inte dit igen om inte jag skall köpa varor. Aldrig tjänster...
Vad väljer man? Den avslagna, opersonliga känslan man får av nån som antagligen jobbat på samma ställe för länge och antagligen
är grymt trött på sitt jobb? Eller väljer man att bli välkommnad och omhändertagen av söta tjejer på en verkstad som gör bra
jobb till bra pris.
Mansgris då? Jepp...!