Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jocke S.
#633867
För ett tag sedan bokade jag in bilen på Bilia i Haninge för en 4-hjulskontroll och justering. Den som tog emot bokningen berättade att jag kunde komma in med bilen på morgonen (den inbokade dagen) så skulle dom fixa bilen medan jag väntade kvar. Arbetet skulle enligt bokningen ta ca 1 timme, så jag sa till bokningen att jag kör på det.

Idag var det dagen D, så jag åker bort till Bilia och går in för att anmäla min ankomst. När jag lämnat mitt reg.nr. så ber killen vid disken om mitt telefonnummer så att dom kan nå mig när dom är klara. Jag berättar då att jag väntar kvar medan dom gör jobbet och att den var inbokad så. Då får jag till svar att dom inte kan göra ett sånt jobb utan att ha bilen inbokad hela dagen, då dom bara har en kille som gör dessa jobben och att denne var fullt upptagen med annat jobb. :twisted:

Då jag inte kan vara utan bilen (utan planering) fick jag killens visitkort och till svar att jag kunde kontakta honom när jag kunde planera in en heldag på verkstaden för bilen.

Väl hemma igen (sur och irriterad som FAN) tar jag telefonen och ringer till Bilia i Segeltorp. Där får jag tala med en verkstadschef, till vilken jag beskriver vad som hänt.
Denne beklagar det inträffade och hjälper mig att boka in bilen till deras verkstad nu på eftermiddagen idag. Detta kallar jag service!!! :-)-)
Användarvisningsbild
av MartinS
#633900
Kundmottagare är j-vulens påfund, som väl är rationaliseras de bort hos fler och fler volvoverkstäder. Jag har bara med mekanikern att göra numer och det fungerar ypperligt, han löser allt från tidbokning, meckande, reglering av försäkringar och tar betalt.

/Martin
Användarvisningsbild
av StringerBell
#633910
MartinS skrev:Kundmottagare är j-vulens påfund,
Ja, precis. Audi hade (har?) den märkliga ordningen med servicerådgivare, som i bästa fall är allmänbildad när det gäller bilar. Denne skall då vid minsta osäkerhet springa ut till verkstaden och fråga hur komplicerad en viss åtgärd är eller liknande mer specifika uppgifter. Vattentäta skott mellan kund och mekaniker.

Jag blev positivt överraskad när jag kom till Volvoverkstäder som volvoägare för tre år sedan och uppmanades att bara traska in på verkstaden och prata direkt med den som skall göra jobbet. Och bokar service gör man ju direkt med mekanikern man brukar ha. Kostnadseffektivt blir det också.
av dst02
#684371
Kan passa på att varna för Volvo Brandt på samma gång som har en värdelös verkstad och kundrelationsansvarig, garanti och reklamation gäller inte när dom helt enkelt inte vet hur dom skall åtgärda fel.

Idioter som inte vill göra rätt för sig och tröttar ut sina kunder (numera före detta kunder).

Tusen tack! Detta betyder mycket! Undrar om det &a[…]

Har du provat att sänka bränsletrycket?

Ja det beror ju lite på vad man har för[…]

Hivade upp Teslan på domkraft idag i nå[…]