- tis 03 apr 2012, 08:00
#633867
För ett tag sedan bokade jag in bilen på Bilia i Haninge för en 4-hjulskontroll och justering. Den som tog emot bokningen berättade att jag kunde komma in med bilen på morgonen (den inbokade dagen) så skulle dom fixa bilen medan jag väntade kvar. Arbetet skulle enligt bokningen ta ca 1 timme, så jag sa till bokningen att jag kör på det.
Idag var det dagen D, så jag åker bort till Bilia och går in för att anmäla min ankomst. När jag lämnat mitt reg.nr. så ber killen vid disken om mitt telefonnummer så att dom kan nå mig när dom är klara. Jag berättar då att jag väntar kvar medan dom gör jobbet och att den var inbokad så. Då får jag till svar att dom inte kan göra ett sånt jobb utan att ha bilen inbokad hela dagen, då dom bara har en kille som gör dessa jobben och att denne var fullt upptagen med annat jobb. :twisted:
Då jag inte kan vara utan bilen (utan planering) fick jag killens visitkort och till svar att jag kunde kontakta honom när jag kunde planera in en heldag på verkstaden för bilen.
Väl hemma igen (sur och irriterad som FAN) tar jag telefonen och ringer till Bilia i Segeltorp. Där får jag tala med en verkstadschef, till vilken jag beskriver vad som hänt.
Denne beklagar det inträffade och hjälper mig att boka in bilen till deras verkstad nu på eftermiddagen idag. Detta kallar jag service!!!
-)
Idag var det dagen D, så jag åker bort till Bilia och går in för att anmäla min ankomst. När jag lämnat mitt reg.nr. så ber killen vid disken om mitt telefonnummer så att dom kan nå mig när dom är klara. Jag berättar då att jag väntar kvar medan dom gör jobbet och att den var inbokad så. Då får jag till svar att dom inte kan göra ett sånt jobb utan att ha bilen inbokad hela dagen, då dom bara har en kille som gör dessa jobben och att denne var fullt upptagen med annat jobb. :twisted:
Då jag inte kan vara utan bilen (utan planering) fick jag killens visitkort och till svar att jag kunde kontakta honom när jag kunde planera in en heldag på verkstaden för bilen.
Väl hemma igen (sur och irriterad som FAN) tar jag telefonen och ringer till Bilia i Segeltorp. Där får jag tala med en verkstadschef, till vilken jag beskriver vad som hänt.
Denne beklagar det inträffade och hjälper mig att boka in bilen till deras verkstad nu på eftermiddagen idag. Detta kallar jag service!!!

Tidigare ägare av en 945 GL, -91, B230FB, M47.