Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av T-rex
Vet att jag sett tråden förut och då bedömdes bilhandlaren som seriös, jag köpte bil av honom, kvitto skrevs att bägge parter godkänner sbp:s protokoll och att bilen är fullt betald. Nu bara två tre dagar efter jag köpt bilen så uppstår ett tjutande ljud från bromspedalen samt att jag har låg tomgång, precis som ett vacumläkage från bromsservot nere vid bromspedalen, ibland börjar det tjuta när jag kör och försvinner så länge jag bromsa och ibland när jag bromsar. Lämnade in den till säljarens egna verkstad, stog där ca 1 vecka utan att han kunde varken höra eller se att nått var fel, jag tröttnar och åker o hämtar bilen och får höra att han minsan inte tänker betala för något (säljaren) = ingen garanti alls, är jag blåst i huvet eller skulle något stå i eller på kvittot?
Trodde alla säljare (firma) hade 3 mån trafiksäkerhetsgaranti och där borde väl det falla inom??
ALLA firmor har en skyldighet enligt konsumentköplagen att åtgärda fel som uppstår inom 6 månader som inte är rent slitage. Man kan ALDRIG ersätta den lagen med en garanti som är sämre.

Kontakta konsumentvägledaren i din kommun så hjälper de dig hur du ska reklamera. Du kan gå antingen via Allmänna reklamationsnämnden eller Tingsrätten. Förbered dig dock på att det kan ta ett tag men du vinner garanterat.
av T-rex
andreas_lofgren skrev:ALLA firmor har en skyldighet enligt konsumentköplagen att åtgärda fel som uppstår inom 6 månader som inte är rent slitage. Man kan ALDRIG ersätta den lagen med en garanti som är sämre.

Kontakta konsumentvägledaren i din kommun så hjälper de dig hur du ska reklamera. Du kan gå antingen via Allmänna reklamationsnämnden eller Tingsrätten. Förbered dig dock på att det kan ta ett tag men du vinner garanterat.
Tack!! ska omg kolla upp detta.
DennisCA's Volvo 850 -97

Oj neej, tappade dekorlisten i golvet då jag[…]

Problem med värmen på 740

På dessa bilar utan AC är där en v[…]

Värmepaket 940

Rengjorde mattorna i bilen upptäcker det &aum[…]

Avlagringarna är väl sot och olja. M&aum[…]