Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Nian
Var och hämtade min nya Volvo V70 i fredags och åkte glatt till min lokala ÅF idag för att teckna ett service avtal, men fick nobben då jag inte har något Volvokort att betala det hela med. Får inget Volvokort pga tidigare skulder men trodde väl att det skulle gå att betala ett service avtal med vanligt autogiro med det gick inte.

Snacka om att låsa upp sig på detta jävla Volvokort. Tycker detta liknar ett stort skämt.

Är det någon annan på forumet som lyckats få serviceavtal utan Volvokort?
av llesrof
Serviceavtalet är kopplat till Volvokortet vare sig man vill det eller inte. Man betalar med Volvokort helt enkelt. Jag ser inga konstigheter med detta. Vill man åtnjuta alla Volvos förmåner så bygger det pä att man hsr ett Volvokort, ungefär som att man måste vara medlem i Ikea Family för att ta del av Ikeas förmåner. Står man, av olika skäl, utanför detta så tappar man många förmåner. Detta är inte unikt för Volvo. Det är många som vill att man skall vara med i klubben för att få förmånerna.
av llesrof
xoxo skrev:Har försökt att säga upp detta i 2 månader nu.
Får inget svar på uppsägningar från Volvo.
Teckna INTE!
Hur länge har du haft det?
Nian skrev: Är det någon annan på forumet som lyckats få serviceavtal utan Volvokort?
Jag tecknade serviceavtal innan jag hade Volvo-kort. Frågan var uppe i en annan tråd, och då kollade jag mina avtal, och mycket riktigt tecknade jag serviceavtalet innan jag hade Volvo-kort. Mitt serviceavtal betalar jag inte med Volvo-kortet. Det kommer som en faktura med ett vanligt inbetalningskort i brevlådan 1 gång/mån.
av Nian
llesrof skrev:Serviceavtalet är kopplat till Volvokortet vare sig man vill det eller inte. Man betalar med Volvokort helt enkelt. Jag ser inga konstigheter med detta. Vill man åtnjuta alla Volvos förmåner så bygger det pä att man hsr ett Volvokort, ungefär som att man måste vara medlem i Ikea Family för att ta del av Ikeas förmåner. Står man, av olika skäl, utanför detta så tappar man många förmåner. Detta är inte unikt för Volvo. Det är många som vill att man skall vara med i klubben för att få förmånerna.
Jo men det är ju lite synd när man inte får ett kort. Men välkommen att köpa bil för över 300k är man.
av xoxo
llesrof skrev:
xoxo skrev:Har försökt att säga upp detta i 2 månader nu.
Får inget svar på uppsägningar från Volvo.
Teckna INTE!
Hur länge har du haft det?
8 månader
Kreditprövning är fullt av inkonsekvenser - åt olika håll. Om man t.ex. står på den andra sidan att man aldrig haft skulder eller ens övertrasserat sitt konto med en krona, är man ändå i vissa sammanhang ej kreditvärdig för att man inte har ett fast jobb. "Epostaren" ovan verkar ju också fått serviceavtal utan volvokort, men kanske har kreditprövningen också påverkat möjligheten att få serviceavtal? Som sagt, inkonsekvenser är legio.
av Nian
StringerBell skrev:Kreditprövning är fullt av inkonsekvenser - åt olika håll. Om man t.ex. står på den andra sidan att man aldrig haft skulder eller ens övertrasserat sitt konto med en krona, är man ändå i vissa sammanhang ej kreditvärdig för att man inte har ett fast jobb. "Epostaren" ovan verkar ju också fått serviceavtal utan volvokort, men kanske har kreditprövningen också påverkat möjligheten att få serviceavtal? Som sagt, inkonsekvenser är legio.
Jo visst är det så, men å binda upp så mycket på ett kort anser jag rubbat. Som OkQ8 har ju kort utan kredit för att man ska kunna ta del av erbjudanden.
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]