Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av falcon
Hej
Ska ner till Ängelholm och kika/köpa en v70 2,4d -10 summum på fredag/lördag med 8 000 mil på mätaren.
Jag vill höra om ni har hört ngt om Bilförmedlingen där nere?
och om det finns någon här på forumet som är i trakterna som kan tänka sig att svänga förbi och kika på den.
Jag har ca 45 mil enkelväg så det är lite långt att åka om det skulle vara ngt med bilen som säljaren inte talar om.
av Steff 99
Tror inte detta är en "bilhandlare" utan en sk "mäklare" som inte tar ansvar för något annat än att se till att bilen syns i deras hemsida, förmodligen kommer du att köpa direkt av en annan privat person, men "Bilförmedlingen" finns som en mellanhand som också skall tjäna en hacka på affären.
Frågan är som alltid varför köpa på detta sätt, det bör vara lika säkert att köpa direkt på exv. "Blocket" av en privatperson, förmodligen blir det billigare.
Speciellt om man skall köpa en V70 som det finns i drivor av alla varianter i hela landet.
av s6025t
Du får ingen garanti som du får från en bilhandlare utan här köper du bilen av ägaren så bilförmedlingen är som namnet antyder bara en förmedling.Köper du av bilhandlare kan du reklamera ett fel inom 2månader eller skälig tid detta kan du inte o du köper inte av förmedlingen eftersom det blir en affär mellan dig o ägaren till bilen o du köper bilen i befintligt skick.http://www.konsumentverket.se/bilar/Kop ... lhandlare/
Användarvisningsbild
av opA
Som de andra säger så är de bara en bilförmedlare för annan privat person.

När de ändå är en så pass ny bil som du tittar på tycker jag istället du ska kika hos en riktig Volvo ÅF istället där du kan få garantier m.m.
av Lövet
Bilförmedlingen som finns i Stockholm, Ängelholm osv har funnits ett ganska bra tag. Har inte läst särskilt mycket negativt om dem.

Dessutom är det så att om du köper en bil i en firmas lokaler som förmedlas av denna ska samma garantier gälla som vid direkt köp av en handlare. Det är bara att gå till allmänna reklamationsnämnden (alt tingsrätt) om den förmedlade bilen har brister (utöver normalt slitage).

Det här att garantier inte gäller när en bil säljs "för kunds räkning" är ett rent påhitt från bilhandlarnas sida. De förlorar varje gång ett sånt här fall når tingsrätten.
Användarvisningsbild
av falcon
Bilen har ett bra pris, har gått som tjänstebil (1 ägare) rätt utrustning (summum).
vid 8000 mil så är det väl ändå inget som ska strula om allt är ok?
Har pravat en massa -09 och -10 och jag tycker att 10orna är mkt trevligare att köra + billigare skatt.
av Steff 99
andreas_lofgren skrev:Bilförmedlingen som finns i Stockholm, Ängelholm osv har funnits ett ganska bra tag. Har inte läst särskilt mycket negativt om dem.

Dessutom är det så att om du köper en bil i en firmas lokaler som förmedlas av denna ska samma garantier gälla som vid direkt köp av en handlare. Det är bara att gå till allmänna reklamationsnämnden (alt tingsrätt) om den förmedlade bilen har brister (utöver normalt slitage).

Det här att garantier inte gäller när en bil säljs "för kunds räkning" är ett rent påhitt från bilhandlarnas sida. De förlorar varje gång ett sånt här fall når tingsrätten.
Hur skall jag som köpare kunna bevisa i en tvist att bilförmedlaren varit delaktig i affären om bilen aldrig varit registrerad på "handlaren" eller bokförts i deras böcker !?
Om bilen visas i deras lokaler och annonseras av firman så räcker det.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]