Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Hej
Är det någon som har hört talas om att man kan försäkra bort självrisken på vagnsskadeförsäkringen ?
Skaderegleraren som jag hade på min bil, men han visste inte vad bolaget heter.'Är det någon som vet ?
Du får höra dig för med de större försäkringsbolagen.
Jag har Länsförsäkringar och där har jag en MER försäkring för ca 300 kr/år och då slipper jag självrisk. När min bil blev vandaliserad för 1 år sedan så slapp jag vagnskada 3000 kr, glas - vilket på fram och bakruta hade kostat 35 % av 12 000 kr = 4200 kr och slutligen betalade jag bara 25 % på hyrbilen. Jag är väldigt nöjd med mitt försäkringsbolag :) /Clas

Kolla SBM:s hemsida, dom har olika lösningar på självriskreducering

http://www.sbmfordon.se/villkor
Jag har använt mig av SBMs försäkring 2ggr de senaste 2 åren. En gång då sambon inte lämnade företräde för en vägg som kom från höger i garaget vårat, och en gång då parkeringshuset byggt en väldigt olämplig kant vid utfarten som krockade in i henne. :D
Då vi även fick 100kr per dag då vi inte använde hyrbil gick vi plus.. Eller plus minus noll om man räknar på de hundringar extra per år vi får betala p.g.a nersatt bonus under 1-2 år.
TotanTotan skrev:Jag har Länsförsäkringar och där har jag en MER försäkring för ca 300 kr/år och då slipper jag självrisk. När min bil blev vandaliserad för 1 år sedan så slapp jag vagnskada 3000 kr, glas - vilket på fram och bakruta hade kostat 35 % av 12 000 kr = 4200 kr och slutligen betalade jag bara 25 % på hyrbilen. Jag är väldigt nöjd med mitt försäkringsbolag :) /Clas

Kolla SBM:s hemsida, dom har olika lösningar på självriskreducering

http://www.sbmfordon.se/villkor
Länsförsäkringars MER-försäkring innebär inte att du slipper betala självrisk helt och hållet, däremot blir det en självriskreducering så kostnaden för självrisken blir 1000:- för djurkollision, skadegörelse t ex. Hyrbil ingår också i MER-försäkringen.

Du betalar aldrig mer än en självrisk vid en skada, i detta fallet handlar det om vagnskadeförsäkring med en självriskreducering tack vare MER-försäkringen. Plus eventuella kostnader för hyrbil om man väljer detta alternativ.
Malmstroem: Skulle jag göra så skulle jag dra mig från att få t.ex parkeringsskador och sånt som inte gör bilen farlig/okörbar fixat. Nu när det inte kostar många kronor att få det fixat blir det att man tar tag i det. Då får jag i slutändan en finare och helare bil. :)
Men du kanske haft tur och inte råkat ut för oförsikta parkerare.. Eller en lite slarvig sambo.. :P
Motoroljenivå

På vilket sätt beter sig visningen? Ett[…]

Nu vill man ha det som i Italien och Frankrike. V[…]

Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]

Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]