Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av volvoc70cab
Vilken rabatt ska man begära vid "nybilköp" utan inbyte? Borde rabatten ligga vid 10 % om bilen är en 2011?
Användarvisningsbild
av crumpets
Runt 9 verkar de flesta få utifrån vad som skrivs på forumet i alla fall.
av irie
8-9% om man inte är Volvoanställd är nog ganska rimligt, något mer om det är mycket tillval för då är det andra marginaler för säljaren.
av Herkulez
Som anställd hos medelstor volvohandlare för ca 15 år sedan hade vi 10%. Jag vet att det idag också är 10% rakt av, varken mer eller mindre :|
av mojja
Fick 10% på min xc60 rakt av på både bil,tillbehör och utrustning. Ej volvo anställd.
Användarvisningsbild
av Gurra82
man kan ju undra varför man skall köpa bil med ramavtal med LRF som ger 7 % + bonus från LRF efter 6 månader ( ca 5000 till 10000 kr beroende på modell) När man brukar ange lrf rabatt så är det verkligen det priset som gäller, brukar vara lättare att pruta utan detta ramavtal, tycker jag
av Linqid
Erbjöds 8 % + gratis v-däck på en ny V60 för ett par veckor sedan. Och det var det lägsta säljaren kunde tänka sig att gå. Inga ramavtal inblandade.

Audi och VW gav 10 % rakt av, medan BMW gav 12 % på bilens pris (ej på utrustning tack vare kampanj) samt gratis Touring.
av RFL
Om man handlar XC60 för 425k Brutto via avtal (som troligtvis ligger på 10%), tror ni att man kan pruta med ett fast drag? (Tjänstebil med fast bruttotak)
Användarvisningsbild
av Gurra82
vid användande av ramavtal som pappa köpte bil med för 6 år sedan, så gick det inte få ner bilens pris ett öre, men man han lyckades däremot få upp inbytet avsevärt mycket, men som sagt, säljarna lägger sig säkert lägre på inbytet så fort man säger ramavtal, någonstans måste de ju ta igen rabatten
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]