Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Lämnade in min bil på en service.
De upptäckte att högra kulleden måste bytas och även handbromsbackar.
Eftersom dom tyckte det var allvarlig och det tyckte jag med fast jag inte kan så mycket av bilar så frågade
dom om de skulle byta det för de hade tid. Jag sa visst gör det.

Eftersom de byte sakerna innan månads garantin gick ut (fick ju en månad) så borde ju den bilhandlaren stå
för det. Dock är det inte samma återförsäljare för de är ju inte återförsäljare till Volvo, dock har de verkstad och kan serva det flesta märken.

Dock orkar jag inte eller har inte heller lust att be service killarna skippa det och sedan åka ett antal mil till försäljaren för att de ska fixa grejerna.

Nu ringde jag försäljaren och han bad mig återkomma om två väckor för det är då
den försäljaren som sålde bilen kommer från semestern. Då får vi se om de står får kostanden.
Eftersom det verkar som de byte delarna på service tiden så verkar det som kostnaden för det är enbart reservdelarn vad jag ser på papprena.

Nu undrar man hur stor risk är det att det blir ett "nej vi måste serva bilen för att det ska gälla" ??

Skulle de säga nej så är det ju inte hela värden, betala 3400 kr tycker jag inte är så farligt pris när man pratar om sådan saker som säkerhet när man kör men man har ju principer.
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]