Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Hej
Mitt första inlägg här eftersom jag är en glad ägare med en Volvo S60 som jag hämtade igår :)

Ok nu till min lilla fråga

Jag hade tänkt att låta en volvoverkstad titta igenom bilen lite eftersom boken har inte så mycket i sig just nu
Jag har sett att de har bytt kamremen (om det nu heter så) och lite andra service men jag tänkte kanske det är bra
att låta en verkstad titta igenom den.

Nu ringde dom och de ringde lite dåligt eftersom jag var upptagen men uppfattade att det finns en som heter "Bas" och en som heter "Underhåll".

Hände inte riktigt med vad som ingår i dessa två och hittar ingen information på volvos hemsida (lite dåligt där tycker jag)

Så vad är det som ingår igentligen??
Vet inte vilken årsmodell du har, men till min v70 -00 fanns även nice price service, ungefär samma pris som bas, men mer punkter som underhåll. Lite onödiga punkter som typ kontroll av tutan är bortplockade.
Om den är servad på en auktoriserad Volvoverkstad, kan de ta fram serviceuppgifterna på datorn.
Oljeläckage s60 2,5t 2005

Det är inte säkert det går att k&a[…]

I mitt försvar är att AI ljög f&oum[…]

Kupéfläkten står still

Det kan eventuellt gå att skönja (och p[…]

Halvljus

Mät matningsspänningen med en multimeter[…]