Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StringerBell
Har någon en susning om var smärtgränsen går för en mindre trafikerad gata utan direkt farliga potthål? Jag förstår att man prioriterar stora vägar som kan slå sönder och samman bilar, men att kryssa mellan mini-kratrar i hemmakvarteren är inte kul det heller.

Hur illa ser det här ut? Får man leva med det?

Det finns många liknande, men något mindre, på sträckan. När det är parkerad bil till höger är det inte helt lätt att gränsla.

Bild
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Kallar du det dära potthål? :wink: Är väl inget märkvärdigt, finns värre hål på de vägarna där man kör betydligt fortare tyvärr :|
av Larzan
Hålet liknar mittkörfältet södergående E4/E20 i höjd med Hallunda Trafikplats.
På det så kallade "tysta asfalten".

Det högra körfältet har 2st djupa spår som underliggande bärlager har kommit fram. Den tysta asfalten ligger vid sidan om vägen, i diket.

Ibland så önskar man att kör en högprofilad Sittoträng Se femma eller en mudterrainbestyckad Blazer/Suburban med tanke på de taskiga vägarna vi har.
(men den önskan går snabbt över när man hittar lite fin asfalt igen)
Nu lagar de asfalten utanför fastigheten med ångande asfalt!! Vem vet, mitt mail till tekniska kontoret kanske hade en effekt.

Heja Halmstad!
Användarvisningsbild
av camaro69
Potthål kallas just för potthål, därför att vägverket och kommunen skiter i dom. :wink:
Användarvisningsbild
av NordmanV8
Hej.

Lyckades med konststycket att ta bilen över ett redigt potthål med en trasig fälg och däck som följd...

Helt nytt däck så klart..
245/30-20 Dunlop SP Sport Maxx.

Har anmält detta på transportstyrelsens hemsida, men har minimala förhoppningar om att jag kommer få någon ersättning..
Fälgen var jag förbi Intera i Länna i dag och de meddelade att denna fälg jag har har en fastlimmad kromring som inte går att få bort hel.. Typ ca 4000:- för rep av fälg, plus 2500:- för ett däck.. :-(O)

Ta på försäkringen? Någon med erfarenhret??
Vad rekomenderar ni?
Tänkte ringa bolaget i morgon och kolla vad dom säger.
av Lövet
Tråkigt som fan. Men ofta svårt att få ersättning för.

Var nånstans var potthålet? Åker i dina trakter och ofta med hoj och då räcker det inte med trasig fälg om man prickar ett rejält hål.
Det är på Tyresövägen precis efter avfarten till Shell, mot OK/Q8 hållet till.
Åker också hoj och tror inte det skulle va så trevligt att bränna ner i dessa hål... :shock:
Det är i.o.f.s mer gummi/högre profil på hojdäcket.
av Lövet
Okay tack, åker inte så jätteofta där men bra att känna till.
Castrol EDGE Professional V 0W-20

Någon som vet var man kan köpa denna […]

Ni behöver heller inte lösa ett problem […]

Vanlig service kan hjälpa (olja, filter m.m).[…]

V70 T5 -05 DSTC/ABS fel

Okej här kommer en uppdatering. Fick tummen u[…]