Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av vollvia
OBS OBS!!!!
Hej alla....
insåg mitt största misstag idag jag köpte en 3 år gammal volvo som gått ca 9000 mil fullservad på volvo och genomgången en guld bil
ja var vad då misstaget??? jo jag köpte den inte av en volvohandlare och slapp en del påslag som jag ser det. Men det jag missade var att VOLVIA försäkrar bilens motor till 15000mil om du köper bilen hos volvohandlaren
och 10000mil om det är någon annan.. så man kidnappar både säljare och köpare på VOLVIA med sämre villkor för exakt samma bil och skick... men det finns hopp! den som söker den finner ett annat stort bolag som faktiskt erbjuder 15000mil oavsett bara den är servad enl: alla regler som vi volvoälskare faktiskt gör...
Jag tog upp problemet med VOLVIA resultatet var att de kastade först skit på det andra bolaget och när argumenten tog slut la de luren i örat på mig hahhahahah mmmmm d är inte lätt o va ödmjuk och inse sina brister...
Jag tycker det är underligt att de behandlar oss olika fastän vi har samma fordon den enda skillnaden är vart den är köpt i andra hand för nån gång så har ju faktiskt volvo sålt den så vad är då argumentet förutom att volvo ska trissa upp priserna på begagnat ut men inte när man byter in..
Svara gärna på inlägget även om ni tycker jag är fel ute...

Volvo regerar vollvia
Övningskörning

Personligt meddelandeE-post
Användarvisningsbild
av Jensen
Måste säga att jag har svårt att förstå ditt löjliga inlägg,
vad är konstigt med att man premierar sina kunder när dom
köper sin bil hos Volvohandlarn???
av vollvia
Jensen skrev:Måste säga att jag har svårt att förstå ditt löjliga inlägg,
vad är konstigt med att man premierar sina kunder när dom
köper sin bil hos Volvohandlarn???
Det jag menar är ju att volvia ska volvo ägarens val varför vågar man inte försäkra motorn då?
är volvo motorer skräp som ofta går sönder mellan 10000 & 15000. och varför är kopplingen återförsäljare och inte bilmärke som det faktiskt handlar om....
Mej spelar det ingen roll längre jag kommer aldrig mer överhuvudtaget beblanda mig med volvia pga detta hyckleri även om det kostar mer någonannanstans... tänker nog inte heller köpa en volvo igen faktiskt trots att jag är asnöjd med de jag haft o har men när man blir behandlad på dagisnivå så drar jag mig ur...
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Du kommer aldrig köpa en volvo igen p.g.a ett försäkringsbolag?

Finns ingen p3 bil med adblue, inte heller den du […]

Motorn tappar kraft och dör.

Ja ja får kanske göra det men det vore […]

Nya Volvo XC70 PHEV

EU har tullar på 100% elbilar från Kin[…]

Test med husvagn. Många laddstopp.... […]