Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FFrrEEddRRiiKK
Nu är det dags för 22000 mil service på min S60 -03 GLT, och tänkte prova "MECHANUM"

Någon som har bra och/eller dåliga erfarenheter hittills av denna nya aktör på verkstadsmarknaden?
Användarvisningsbild
av FFrrEEddRRiiKK
Mitt letande och frustration är över. :D

"MECHANUM" hette lösningen.

Dessa gjorde dels en standardservice (22000 mil) till acceptabelt pris, med lånebil och biltvätt som utökad service, samt lyckades identifiera mitt problem med missljudet jag upplevt från framvagnen.

Enligt specifikationen heter det Spiralfjäder fram byte, 2 st. Fjädersäte (VO 30683637) 2 st..

Missljudet är borta. :D

Och detta lyckades inte ens (trötta) Volvo-verkstan hitta. :evil:

Hädanefter blir det MECHANUM. Ett nästan overkligt proffsigt bemötande jag aldrig upplevt tidigare.
Senast redigerad av 1 FFrrEEddRRiiKK, redigerad totalt 0 gånger.
av greenbay
Och detta omdöme gällde då Mechanum i...?
/greenbay
av Willis
Kan bara instämma att Mechanum i Partille som jag har lämnat in bilen till är Fenomenalt bra! :D
Riktigt bra kundbemötande och resultatet var mer än galant!

Lämnade in S40:n för att byta spårstag i bakvagnen.
Riktigt bra med frilånebil också där man endast betalar för bränslet du kör!

Blir 10 av 5 möjliga stjänor :)
FFrrEEddRRiiKK skrev:Mitt letande och frustration är över. :D

"MECHANUM" hette lösningen.

Dessa gjorde dels en standardservice (22000 mil) till acceptabelt pris, med lånebil och biltvätt som utökad service, samt lyckades identifiera mitt problem med missljudet jag upplevt från framvagnen.

Enligt specifikationen heter det Spiralfjäder fram byte, 2 st. Fjädersäte (VO 30683637) 2 st..

Missljudet är borta. :D

Och detta lyckades inte ens (trötta) Volvo-verkstan hitta. :evil:

Hädanefter blir det MECHANUM. Ett nästan overkligt proffsigt bemötande jag aldrig upplevt tidigare.
Vad var det för typ av missljud du hörde när du svängde, körde raktfram eller annat?
Tacksam om du kan beskriva lite :)
Användarvisningsbild
av FFrrEEddRRiiKK
Nu är bilen inne på 24000 mil service, och Mechanum ringer och skall ha drygt 15.000:- :!: :shock:

Förutom standardservicen, på drygt 5.700:-, så skall de ha drygt 6.300:- för byte bromsskivor fram, drygt 1.400:- för byte motorupphäng och drygt 2.000:- för byte bromsvätska.

Är detta normal kostnad? Reagerar väl egentligen mest på kostnaden i samband med bromsskivorna, och även 5.700:- för en standardservice känns ju lite högt, men jag har egentligen ingen koll. ??:-/

Blir bara lite chockad, då ju bilens värde idag (om jag antar dessa fel inte fanns), ligger på drygt 40.000:- - 50.000:-. :???:
av alesis
Det lät saftigt.

Hade min V70 -04 inne på Bilia Nordstan i GBG för 22 000 mils service nyss.

Kostnad service 2495:-
Byte bromsvätska ca 900:-

Nu vet inte jag om 24 000 mils service har nåt extra än det jag hade, men det verkar som att Bilia ändå har rätt bra pris.
av 2444ever
FFrrEEddRRiiKK skrev:...
så skall de ha drygt 6.300:- för byte bromsskivor fram
...
Låter lite mycket tycker jag. Fick pris på runt 3 000 för byte bak av skivor, klotsar och handbromsbackar, kommer inte ihåg exakta priset, men det var inklusive mtrl. Vet inte om det är bökigare fram.
Användarvisningsbild
av Funk
24000 är väl en ganska stor service med stift och annat så den är väl ganska mycket dyrare än 22000.....

Men rent spontant så låter priserna du räknat upp väldigt höga...

/Thomas
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Kan inte annat än hålla med Willis angående Mechanum i Partille (Benjamins väg 12).

Föredömligt i allra högsta grad, snabba, effektiva & mycket kompetenta.

Kommer ALDRIG mer att sätta foten i någon av Volkswagens verkstäder i Göteborg (har lika dåliga erfarenheter av Bilia i Göteborg/Mölndal oxå för den delen) ..... utan det blir Mechanum Partille som får mina stålar hädanefter.
Senast redigerad av 1 V70BiFuel03, redigerad totalt 0 gånger.
installera dragkrok

Jag har köpt begagnat på skroten till t[…]

Nej, en sådan överföring är o[…]

Svart rök

Hej köpte mig en v70 d5 2004 . Den ryker kraf[…]

Tråkigt att se, Slangarna och tryckventi[…]