Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Kimma70P
Hej!

Ny på detta forum. I juni 2010 blev jag påkörd av en äldre man (92 år) som tog fel på gas och broms. Bakpartiet samt passagerarsidan blev rejält skadat. Inget problem med försäkringsbolaget, det var bara att fixa en tid och lämna in bilen. I fredags (10/9) fick jag äntligen hämta bilen (S60 2.5T-05, mörkgrå metallic). När jag synat bilen märker jag att lackningen är helt katastrofalt utförd. På vissa ställen ser det ut som om man lackat med "sprayburk", flamigt som tusan. På vissa ställen (diffusa ytor) ser det ut som om man lackat med matt-färg och på vissa ställen är det appelsinskal.........så jäkla trist. Har lämnat in bilen på volvo som i sin tur skickat iväg bilen (till annan firma) för lackning.

Någon som har erfarenheter av liknade? Imorgon åker jag tillbaka och klagar.

Mvh

Jocke Pettersson
Användarvisningsbild
av Funk
Jag råkade ut för nästan samma sak i våras, jag var missnöjd med en omlack av en skärm och reklamerade det till firman som jag lämnat bilen på. Man hade försökt spackla upp en lätt krockskada med mindre bra resultat...efter lite påpekande att jag inte var nöjd så blev det i stället en ny skärm och lack igen. Tog några dagar extra, annars var det inga problem.

/Thomas
Användarvisningsbild
av Guligan
Har det dessutom tagit tre månader att fixa bilen?? :shock:
Två månader om vi räknar av semestern...
av Kimma70P
Hello!

Guligan: Nope, lämnad in bil för lagning den 23/8 så det tog ca: 3veckor. Svårt att få tid hos verkstad/volvo under sommaren.

Har nu visat upp bilen och det var inget snack om saken, man erkännde att jobbet var "mindre bra" utfört. Dock försökte man motivera flamigheten i lacken med att " i visst ljus så kan...bla bla ". Lämnar in de på tisdag.

Har upptäckt en massa mindre fel när man monterat tillbaka plåtar m.m.

+Höger framdörr går ej att öppna inifrån
+Dimljus fram sitter löst
+Höger bakdörr "klonkar
+ Vinande ljud från höger framdörr
+ El till drag funkar mindre bra.

En fråga: När man tänder dimljus fram och bak, skall det då tändas två lampor på instrumentbrädan? En för bakljus och en för framljus. På min bil tänds endast lampa för bakljus...

//Jocke Pettersson
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
För dimljus fram ska endast kontrollampan i knappen tändas :) För dimljus bak även en lampa i instrumenten
Användarvisningsbild
av camaro69
Tomas88 skrev:För min finns det lampa för både bak och fram i instrumentpanelen
I din S60 eller V70?
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]