Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Martinmat
Hej!

Tänkte bara tipsa om att ifall man idag har Volvia och tecknar även hemförsäkringen via dem hos If (stora hem) så fick man nästa tusen kronor i rabatt på bilförsäkringen och 167 kr på hemförsäkringen. Blev 150 kr billigare än hur vi har det idag. Dvs. Volvia på bilen och hemförsäkringen via sambons fack dvs. Salusansvar. Försäkringen hos If var betydligt bättre, drulle etc. ingick.

Trodde aldrig det skulle bli billigare samt att man fick en bättre försäkringsskydd :P
Användarvisningsbild
av micke011
Kollade nyss och från nuvarande 6 TKR (hos Länets) per år för villa och Volvo skulle totalen öka till över 10 TKR. Urk, så nej det blir inget byte till If här i alla fall.
Användarvisningsbild
av Funk
Jag hade If + Volvia ett år när mitt hus var nybyggt, eftersom husleverantören bjud på husföräkringen ett år. Efter kontroll så sparade jag nära 4000:-/ år på att dumpa If och välja Folksams husförsäkring ihop med deras kollektiva hemförsäkring samt allrisk via facket och behålla Volvia för bilen. Det är med andra ord läge (som alltid) att jämföra priser....

/Thomas
Användarvisningsbild
av Martinmat
Brukar alltid se över mina försäkringar innan årsförfallodagen för att säkra upp ett bra pris. Nu bor vi i en hyreslägenhet så hemförsäkringen är inte så hög, därför var 900 rabatt på bilförsäkringen välkommet :D
Användarvisningsbild
av Guligan
Vi försäkrar privata bilen via IF som blev det klart billigaste alternativet. Vad gäller hemförsäkring så tog vi Aktsam som hade riktigt bra premier.
Eftermontering av backkamera XC60

Hejsan. Ja det är så att jag är […]

Det är till EGR-ventilen. Har du kännt […]

Ja Vparts har generellt bra grejer. Jag kör […]

Ja det ska sitta en vacuumslang som går till[…]