Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Dalmans
Jag sålde en bil förra veckan och precis när jag skulle lägga lappen om ägarbyte på lådan såg jag hur konstigt personnummret såg ut.

de första fyra siffrorna såg normalt ut, altså år och månad.
men på dag hade köparen fyllt i "70"

ringde genast upp innan jag la papperet på lådan och fick till svar att det inte var något konstigt med detta, utan detta är på grund av att han inte är från sverige, utan då får man ett sådant personummer?

är jag blåst på något vis?
Användarvisningsbild
av camaro69
Dalmans skrev: är jag blåst på något vis?
Beror på hur du menar. :wink:

Om drar bort 60 får du rätt dag. Du kan ringa Migrationsverket eller Polisen, och kolla uppgifterna.
Användarvisningsbild
av micke011
Låter onekligen lite mysko, men det kanske funkar så för nysvenskar som får sina personnummer i efterhand.. Du kan ju kontrollera fullständigt personnummer om du registrerar dig på http://www.upplysning.se.
Användarvisningsbild
av erikn
Jämför med körkort nästa gång. I övrigt vet jag inte, men det låter fel att personnummer ska vara med fel dagsiffra.
Användarvisningsbild
av Dalmans
ja, jag har fått betalt för bilen, det fick jag på plats. men vill inte gärna att bilen ska stå skriven på mig resten av mitt liv heller.

hittades ingen person på upplysningssidan!

Har skickat in lappen men kommer väl säkert få tillbaka den.
Användarvisningsbild
av camaro69
Vad står det i mitt inlägg tidigare? :roll:
Den stora annons-tråden

Join private ladies for live chat and adult dating[…]

Dynamiska strålkastare?

Var det inte 2021 - 2023 som det fanns ett ljuspak[…]

Räckvidd T6 Recharge

Haft min my25 i tre månader. För mig pe[…]

Du som fick tag på skärmar med ok passf[…]