Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Vi har precis fått tillbaka vår påkörda V70, efter 48 dagar (!) på verkstad. Nu har vi hittat ett antal saker som inte är åtgärdade eller som har uppkommit i samband med reparationen. Det här är vad jag hittat på en dag, har inte haft så mycket tid att granska bilen närmare (men det arbetet kommer naturligtvis att fortsätta)..
- bilen är högre bak (båda sidorna, skadorna var på ena bakflygeln), säkerligen 5-10 cm jmf med tidigare
- repor, tämligen synliga och kännbara, finns kvar på nedre plastdelen vid hjulhuset på bakskärmen
- det finns en tydlig skarv inne i dörrkarmen på den sidan man skarvat den nya plåten som inte finns på andra sidan
- ratten står snett när man kör rakt fram
- hela kupén är fylld med krut och damm från krockkuddarna

Frågan är ju vad man ska förvänta sig och vad man helt enkelt får acceptera när man blivit påkörd. Vi kommer självklart att kräva att Volvia och Rejmes åtgärdar felen, vår bil var i princip i nyskick när det hände så det känns riktigt trist.
jag tror inte din bil är 10cm högre, låter j enormt höggt!
Om du hade slitna saker i bakvagnen tidigare kenske den var för låg? annars är fel saker monterade (är det mer än 2cm blir jag förvånad)

självklart ska inga repor finas kvar på plast ditaljer, förutsatt att dom uppkomit i krocken. (ibland har folk skador på bilarna dom inte vet om, man synar inte bilen lika noga som efter en plåt repration)
Du ska inte se eller känna nån skarv från en skarvad plåt.
raten ska inte stå snett
cupen ska vara i samma skick som innan du krocka (dam från lack m.m. ska vara ur städat)
Åk tillbaka till verkstaden och be dom åtgärda felen per omgående.

För att slippa allt tjafs. Ring till Volvia och gör en deal med dom om en opartisk besiktning, ifall verkstaden tjurar.
Volvia betalar ju verkstaden för att dom ska göra ett fullgott arbete utan slarv. Så det ligger även i Volvias intresse att arbetet blir korrekt utfört.
micke011 skrev:Låter orimligt, jag kan hålla med, men bilen ser ut som en XC70 nu utan plast-sjok! Tror ändå på lite felmonterade prylar.

En XC är väl 21mm högre
Har pratat med Rejmes, ska dit igen för en okulärbesiktning så so far, so good. Jag mätte med handen och jag får in hela näven plus två fingrar i hjulhuset bak, fram får jag in 4 fingrar i samma utrymme, så här ser det ut..
Bild
Trött man blir på verkstäderna... helt obefintliga egenkontroller. Bilen ser ut som en amazon med hijackers från 70-talet men ingen bryr sig...

Självklart så ska allt vara 100% ok, annars har de ju skjortat upp försäkringsbolaget som betalat premium perngar för jobbet...

.
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Onödig citering.
4 fingarar är ungefär vad du ska få in bak också. (skönt med så exakta mätningar :wink: )
Eftermontering av backkamera XC60

Hejsan. Ja det är så att jag är […]

Det är till EGR-ventilen. Har du kännt […]

Ja Vparts har generellt bra grejer. Jag kör […]

Ja det ska sitta en vacuumslang som går till[…]