Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Bagy
Hejsan!

Jag har Folksam helfförsäkring, i mina papper står det *glas = 1700:- Självförsäkring och *vagnskada = 3000:- självrisk.

Igår morse så skulle jag backa ut från gården, pratade samtidigt i telefonen med ortopeden. Plötsligt small bakrutan, lät som ett pistolskott :)
Jag hade backat på min egen soptunna, den var helt tom, gjord av plast, fråga mig inte hur det gick till, måste varit någon form av spänning i rutan.

Men så gick jag in och ringde mitt försäkringsbolag, alltså folksam. Jag tänkte detta fixar dom ju direkt, jag får äntligen nytta av min 700:-/mån försäkring! Men så fösöker människan blåsa mig! Personen på folksam hävdade att bakrutan inte ingick i *glas* utan gick på vagnskada, VAA? sa jag, det är ju glas som gått sönder och inget annat! Hon jiddra ett tag sedan sa hon vänta ska kolla upp lite mer, sen kom hon tillbaka och sa, jo det ingår i glas!

Undar hur många som bara hade tagit att det gick på vagnskada som hon sa? Är nog många som inte säger imot och bara betalar! Irriterande!

Nåväl nu har jag skrivit av mig!

kuriosa, ortoped samtalet avslutades med att jag äntligen fick en tid till operation efter 8 månaders väntan! (Diskbråck)

MVH / Andreas

Swedol har jag iaf köpt billig automatlå[…]

Upgradera baklucka

Hej! Jag är också intresserad av denn[…]

Helt rätt uppfattat angående vacuumslan[…]