- mån 29 mar 2010, 21:08
Abs/bromsservice problemen.(När bilen körts varm och fått stå ca 40 min så kort efter start tänds lampan ibland).
Vid första tillfället då bilen lämnades in för reparation så konstaterades att styrenheten slutat att fungera. Vilken då byttes på motorgarantin.
Vid andra tillfället ca 8mån senare återigen exakt samma symtom konstaterades att styrenheten återigen slutat fungera. Som då byttes på reservdelsgarantin
Då jag kontaktade verkstaden nu vid det tredje tillfället då lampan nu tänts 2ggr (i skrivande stund) med precis samma symtom som tidigare. 2,5 veckor efter andra styrboxbytet så blev det prat om hur vi skulle gå vidare då motorgarantin nu precis gått ut.
Vid båda tillfällena då styrboxen utbytts så har problemet försvunnit en tid
För att sedan återkomma.
Då jag i dag har exakt samma problem och symtom som vid första tillfället.
anser jag att Volvo ska ta sitt ansvar som auktoriserad märkesverkstad och hålla mig skadeslös
Man har trots allt 1års garanti på reservdelar och arbete.
Eller!
Har tappat förtroendet för min volvo.
mvh// Johnny
Vid första tillfället då bilen lämnades in för reparation så konstaterades att styrenheten slutat att fungera. Vilken då byttes på motorgarantin.
Vid andra tillfället ca 8mån senare återigen exakt samma symtom konstaterades att styrenheten återigen slutat fungera. Som då byttes på reservdelsgarantin
Då jag kontaktade verkstaden nu vid det tredje tillfället då lampan nu tänts 2ggr (i skrivande stund) med precis samma symtom som tidigare. 2,5 veckor efter andra styrboxbytet så blev det prat om hur vi skulle gå vidare då motorgarantin nu precis gått ut.
Vid båda tillfällena då styrboxen utbytts så har problemet försvunnit en tid
För att sedan återkomma.
Då jag i dag har exakt samma problem och symtom som vid första tillfället.
anser jag att Volvo ska ta sitt ansvar som auktoriserad märkesverkstad och hålla mig skadeslös
Man har trots allt 1års garanti på reservdelar och arbete.
Eller!
Har tappat förtroendet för min volvo.
mvh// Johnny