Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av zlids
Abs/bromsservice problemen.(När bilen körts varm och fått stå ca 40 min så kort efter start tänds lampan ibland).

Vid första tillfället då bilen lämnades in för reparation så konstaterades att styrenheten slutat att fungera. Vilken då byttes på motorgarantin.

Vid andra tillfället ca 8mån senare återigen exakt samma symtom konstaterades att styrenheten återigen slutat fungera. Som då byttes på reservdelsgarantin

Då jag kontaktade verkstaden nu vid det tredje tillfället då lampan nu tänts 2ggr (i skrivande stund) med precis samma symtom som tidigare. 2,5 veckor efter andra styrboxbytet så blev det prat om hur vi skulle gå vidare då motorgarantin nu precis gått ut.

Vid båda tillfällena då styrboxen utbytts så har problemet försvunnit en tid
För att sedan återkomma.

Då jag i dag har exakt samma problem och symtom som vid första tillfället.
anser jag att Volvo ska ta sitt ansvar som auktoriserad märkesverkstad och hålla mig skadeslös
Man har trots allt 1års garanti på reservdelar och arbete.

Eller!

Har tappat förtroendet för min volvo.

mvh// Johnny
Användarvisningsbild
av CarMan
Blanda inte ihopp återförsäljaren/verkstan med Biltillverkaren...
Användarvisningsbild
av CarMan
Vad kom ni fram till i diskutionen?
Först måsta man nog hitta felet.

Vad är det för bil? årsmodell? motor?
Motor garanti? pratar du om försäkring? eller nybilsgaranti?
av zlids
Det är en v70-04.
Han pratade om Hydraulpumpen till ABS;n skulle bli riktigt dyrt.
Nästa gång kanske dom tror att det är glapp i nån kabelstam?

Eftersom symtomen är exakt som vid tidigare tillfällen så anser jag att dom ej hittat hela felorsaken.
Användarvisningsbild
av CarMan
Du har ingen garanti alls på den bilen, så Biltilverkaren är inte inblandad alls.
Du har alla gånger dåligt spända släpskor i hansken till den styrenheten. (det är som stora släpskona du ska kolla, som såtter längst ut)

Verkstan måste först hitta felet, sen kan man se om det är dom som inte hittat ditt ursprungs fel, eller om det är yttligare ett fel som gör samma syntom.

Jag provade att dra en ny jordkabel men det funger[…]

Jag har gett bilen ledigt idag, schysst eller hur?[…]

Larm går v70 -07

:-D Movement skulle jag gissa på, verkar g&[…]

Verkar stämma bra det. Fick just en notis om […]