Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av cyberlelle
För en tid sen så fick jag väja för en lösspringande hund. Jag hade ett släp kopplat och det vek sig och slog in i kofångaren. Hunden fick jag aldrig tag i så jag får ju stå för självrisken själv och det är väl lite surt, men det kan jag leva med. Detta hände för ca en månad sen. Idag så var jag in och skulle få kofångaren bytt (lång väntetid).
Dom slet loss den gamla trasiga kofångaren och öppnar förpackningen till den nya kofångaren och upptäcker att dom fått en med färdigborrade hål för backvarnare som jag inte har på min bil (förpackningen var felmärkt). Så nu får jag åka omkring nån vecka utan kofångare innan jag kan få rätt kofångare monterad.
Det jag undrar är om jag borde kräva sänkt självrisk p.g.a. volvo reservdelars slarv? Känns ju inte så kul att betala full avgift för nåt som inte fungerat perfekt. Och ifall jag ska begära sänkt självrisk, ska jag ta det med Volvia eller med skadeverkstan?
av DDD
Kanske?
Hör med ditt försäkringsbolag. Kanske får du till svars att du inte kan få ersättning av dem pga av verkstadens felhantering. Vilket kan resultera i att ditt försäkringsbolag hänvisar dig tillbaka till verkstaden.....

Kolla med ditt försäkringsbolag och reklamera sedan till verkstaden och sen kanske.....
Lycka till.

MVH

Men då ska du ha två fel då inte[…]

3G släcks

Nu är det dags :-) Screenshot_20250830-140[…]

Jag har gett Volvon ledigt idag, schysst eller hur[…]

Larm går v70 -07

:-D Movement skulle jag gissa på, verkar g&[…]