Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Larzan
Har fått nyttja Volvoassistans och får dessa 5 stjärnor utav 5 möjliga utav mig.

Ett samtal som besvarades snabbt på en söndag, de såg till att jag fick bilen bärgad dit jag ville (enligt villkoren trots närmare verkstad finns vid hemorten) de ordnade hyrbil som jag kunde hämta inom 2 timmar.

Helt fantastiskt. Har aldrig tidigare behövt nyttja något liknande och det gick väldigt smidigt.
Bådar tryggt inför sommarens semester med denna trygghet i ryggen.

Sen vill jag passa på att ge serviceverkstaden Bilia Södertälje stort eloge som såg till att jag hade rullande bil igen, under 48 timmar.
Supernöjd.

Tack.
Användarvisningsbild
av Scania
Min bil är nu mer än sex år gammal och då upphör Volvo Assistans. Den går tyvärr inte att förlänga längre än så.

Har därför tecknat liknande avtal med Falck Assistans istället och kan nu bara hoppas att de är lika bra...
Användarvisningsbild
av Martinmat
Va fanken, min är servad enligt bok på Volvo. Innan jag hämtade ut den gjordes en "mellanservice" hos volvo. Men inte fick jag ngt papper då, visste inte om att jag skullfå ngt heller. Må kolla upp detta, assitans är ju aldrig fel :P
av Pzycic
Martinmat skrev:Va fanken, min är servad enligt bok på Volvo. Innan jag hämtade ut den gjordes en "mellanservice" hos volvo. Men inte fick jag ngt papper då, visste inte om att jag skullfå ngt heller. Må kolla upp detta, assitans är ju aldrig fel :P
Ta kontakt med Volvo där du servade, dom har troligtvis bara glömt att skicka in intyg till Volvo Assistans.

Om man endast servar bilen på Volvo så har man fri assistans i upp till 7år. Riktigt trevligt.
av llesrof
Fick papper från dem igår. Nu har jag också ett års assistans. Har lagt in deras nummer i mobilen. Får nog lägga in det i biltelefonen också för jag ger mig fan på att fickmobilen inte har nät när man står där mitt ute i mörka och läskiga skogen.
Användarvisningsbild
av Brainy
Scania skrev:Min bil är nu mer än sex år gammal och då upphör Volvo Assistans. Den går tyvärr inte att förlänga längre än så.

Har därför tecknat liknande avtal med Falck Assistans istället och kan nu bara hoppas att de är lika bra...
Jag har nyttjat min falck assistans en gång. Bärgaren kom fort, dock så fick jag inte bilen dit jag önskade då det i avtalet står närmsta märkesverkstad. Ok, inte så mycket att prata om, jag visste om villkoren när jag tecknade försäkringen.

Något jag dock missat var det finstilta kring hyrbilen. Jag ska enligt avtalet ha rätt till en likvärdig hyrbil i tre dagar. Men mycket riktigt, i det finstilta så stod det att den max får kosta totalt 2000kr inkl. moms. Dvs, det blev ingen likvärdig bil utan en småbil.

Men jag är nöjd, snabb och bra service.

/Ander
Upgradera baklucka

Hej! Jag är också intresserad av denn[…]

Helt rätt uppfattat angående vacuumslan[…]

Ja det kan hända, men jag tror mer att packbo[…]