Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av BamZe84
Tjenare!
Skulle bara vilja dela med mig av den information jag fick när jag försäkrade min 850 turbo 94a idag.
Alla bilar under 98a ingår i kampanjen "nice-price" och innebär att man betalar för en halvförsäkring
men får en helförsäkring. Och detta gäller så länge man äger bilen. Så jag måste säga jag är helnöjd
med de. Det blev 301kr för helförsäkring inkl ALLT i månaden. Denna kampanj gäller året ut.

Mvh BamZe
Låter som ett kanonbra erbjudande. Fanns det ingen "hake", t.ex. att den skall köpas hos en Volvohandlare eller liknande?
Guligan skrev:Låter som ett kanonbra erbjudande. Fanns det ingen "hake", t.ex. att den skall köpas hos en Volvohandlare eller liknande?
Nä de gör de inte :) De är bara allmänt billigt... Och för er som inte vet så är de ingen självrisk vid inbrott i bilen
om man har godkänt larm. Vilket jag tycker är sjukt bra! Här ute kan ju fan folk inte skilja på mitt o ditt.
av DDD
Mitt tips är att läsa det aktuella försäkringbolagets försäkringsvillkor så att samtliga forumsläsare vet vad som omfattas av försäkringsbolagets villkor eller inte.
DDD skrev:Mitt tips är att läsa det aktuella försäkringbolagets försäkringsvillkor så att samtliga forumsläsare vet vad som omfattas av försäkringsbolagets villkor eller inte.
Villkoren skall man alltid läsa på hos respektive bolag, kan skilja sig en del där imellan. Just "Volvo Nice Price" på Volvia gäller som sagt för alla -98or och äldre bilar. Enda skillnaden mot en "vanlig" helförsäkring är att man inte kan ha några tillägg på den, som hyrbil m.m... Sen kan ett försäkringsbolag bara garantera ett pris i ett år i taget, så att den skulle gälla "för evigt" får man nog ta med en nypa salt.. Men får man ett bra pris så ta den, skulle dom höja sen så är de väl bara att byta nästa år! :)
Upgradera baklucka

Hej! Jag är också intresserad av denn[…]

Helt rätt uppfattat angående vacuumslan[…]

Ja det kan hända, men jag tror mer att packbo[…]

Var vanligt att jorden går varm i kontaktsty[…]